Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2009

Αρνητικά συναισθήματα.



Καποιες στιγμές στην ζωή μας όλοι έχουμε αρνητικά συναισθήματα.Μίσος,θλίψη,ζήλια κλπ και μεχρι ένα σημείο ειναι φυσιολογικό.
Αρχίζει να φεύγει απο τα όρια του φυσιολογικού, όταν για μεγάλα χρονικά διαστήματα ζούμε με αρνητικά συναισθήματα και τότε πρεπει να δείξουμε αρκετή προσοχή.Να κατανοήσουμε δηλαδή τους μηχανισμούς που τα αναπαράγουν μέσα μας και τα διαιωνίζουν.
Τα συναισθήματα ειναι σύνθετες και μερικές φορες περίπλοκες καταστάσεις.Ειναι ψυχικά οταν έχουν σχέση μ αυτά που σκεφτόμαστε και βιολογικά οταν εχουν σχέση μ αυτά που νιώθουμε.Ο εγκέφαλός μας ειναι με τέτοιο τρόπο φτιαγμένος ωστε να αντιδρά και στα θετικά αλλα και στα αρνητικά με τον ίδιο τρόπο.Απελευθερώνοντας δηλαδή ορμόνες που προκαλούν διέγερση. Πρόκειται για σύνθετες διαδικασίες που δεν ειναι εύκολο να τις κατανοήσουμε και να τις αντιμετωπίσουμε με τον κατάλληλο τρόπο.
Αποτέλεσμα αυτής της αδυναμίας μας ειναι να αφήνουμε τον εαυτό μας μεσα σε εναν φαύλο κύκλο αρνητικών συναισθημάτων που τρεφει το ένα το άλλο.
Και φυσικά αρχίζει μετά κι ένας ατελείωτος χορός αρνητισμού γιατι τα αρνητικά συναισθήματα μας κάνουν να σκεφτόμαστε αυτά που θέλουμε να σκεφτόμαστε μόνο υπό την επιρροή τους δηλαδή τίποτα πέρα απο την μύτη μας.
Ειναι πολυ σημαντικό να κατανοήσουμε οτι υπο την επίρροια αρνητικων συναισθημάτων
ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΑΣΗ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΘΥΜΩΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΘΥΜΩΜΑΣΤΕ....

πιστεύουμε δε οτι πέραν αυτων δεν υπάρχει τίποτε άλλο.
Γι αυτό παίζει πολυ μεγάλο ρόλο να μπορούμε να αποσυμφορίσουμε τον εαυτό μας απο αυτά δινοντάς του ευκαιρίες και δρόμους διαφυγής και ανακούφισης.
Ενα απο τα πρώτα πράγματα και τα πιο απλά που μπορούμε να κάνουμε ειναι να αποδεχτούμε οτι ειναι φυσικό επακόλουθο της ζωης να έχουμε

καποτε καποτε

ΚΑΙ

αρνητικά συναισθήματα.
Ενα άλλο ειναι να μήν μεγενθύνουμε τα ήδη υπάρχοντα.
Κι ενα τρίτο επίσης απλό,

ειναι να βοηθάμε το σώμα μας να χαλαρώνει κατ αρχήν με σωστές αναπνοές.

Ενα γρήγορο πείραμα για το αν αναπνέουμε σωστά ειναι να ρωτήσουμε τους φίλους μας που ξέρουν να ακούν σωστά αν

Η ΟΜΙΛΙΑ ΜΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΔΙΑΚΟΠΤΟΜΕΝΗ ΑΝΑΣΑ.
Νιώθουμε κάποιες φορές την ώρα που μιλάμε να θέλουμε να κοψουμε μια λέξη στα δύο γιατι δεν μας φτανει η ανάσα.Αυτό ειναι σοβαρη ένδειξη οτι δεν αναπνέουμε σωστά πράγμα που οδηγεί στην οχι καλη οξυγόνωση του εγκεφάλου και ειναι δείγμα εσωτερικού μη ελεγχόμενου άγχους.Επίσης άλλη μιά τέτοια ενδειξη ειναι η πολύ γρήγορη ομιλία.Η απανωτή δηλαδή εκφορά των λέξεων χωρίς ενδιάμεσες ανάσες.
Άλλος ένας απλος τρόπος για να αποφεύγουμε την διαιώνιση των αρνητικών συναισθημάτων ειναι η σωματική ασκηση ,περπάτημα,τρέξιμο,κολύμπι,ανεβοκατεβασμα σε σκάλες κλπ.Καθώς επισης το διάβασμα ,οι συνομιλίες με καλούς φίλους,το εργόχειρο κι όλες οι χειρονακτικές εργασίες,η κηπουρική και το μαγείρεμα ,η επαφή με τα ζώα και την φύση.
Τέλος θα ήταν πολυ καλό να μπορούμε να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα μας και να προσπαθούμε να κατανοούμε απο που προέρχονται.Αν δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας αυτό, τότε χρειάζεται να ζητάμε την συμβουλή των ειδικών -πάνω στα θέματα αυτά- γιατρών.Μια δική μου συμβουλή –αν και δεν μ αρέσει καθόλου ο όρος αυτός-

{ας πούμε λοιπόν καλύτερα φιλική προτροπή}

ειναι

να προσπαθήσετε με νύχια και με δόντια να αφήσετε κατ αρχήν πίσω σας τις αρνητικές καταστάσεις του παρελθόντος.Δεν υπάρχει πιστεύω τίποτα πιό επιζήμια χρονοβόρο για το παρόν μας απο το να καταγινόμαστε σε μόνιμη βάση με τα βάσανα του παρελθόντος μας.Αφήστε λοιπόν απο σήμερα πίσω σας όλα όσα σας βασάνισαν και κάντε μιά καινούργια αρχή.

***Και να μου ειστε όλοι καλά

59 σχόλια:

MARINOS είπε...

Έτσι είναι όπως τα λες - όσο μπορούμε να βοηθούμε τον εαυτό μας για το καλύτερο.

Θέλει αγώνα και συνεχόμενη προσπάθεια όμως...

Maria Tzirita είπε...

Φαραώνα μου ευτυχώς είχα την τύχη ν'ακούσω την προσωπική-φιλική σου συμβουλή καιρό πριν και να την ακολουθήσω κι έτσι μπορώ περήφανα να πω πως όλα τα αρνητικά συναισθήματα ανήκουν στο παρελθόν κι εκεί θα μείνουν! Σ'ευχαριστώ λοιπόν και σε γλυκοφιλώ!

faraona είπε...

Marino ναι θέλει δουλειά.
Και κυρίως να μην τεμπελιάζουμε.
Οι περισσοτεροι απο μας εκει την πατάμε ...στην αναβολή αυτων που ειναι να κάνουμε σήμερα,τώρα!

faraona είπε...

Mαρία μου χαίρομαι κι εύχομαι όλα να μείνουν ως έχουν για πολύ καιρό.

φιλια

anepidoti είπε...

φαραώνα,
ο αγώνας αυτός, είναι όχι δύσκολος,
βουνό...
το να αφήσεις τα αρνητικά συναισθήματα,
σημαίνει τάχεις επεξεργαστεί,
δεν γίνεται με μια κουβέντα,
αυτό είναι δύσκολο και επίπονο...
τα λέω, γιατί συνήθως λέμε ευχολόγια, θέλει δουλειά!
αν δεν τα δουλέψεις, εγγυημένη επανεμφάνιση!
φιλιά και πάντα έτσι να μας παρακινείς σε κουβέντες και σκέψεις!!

maya είπε...

πάντα θα υπάρχουν ΚΑΙ αρνητικά συναισθήματα
το σημαντικό είναι να μην τα φοβόμαστε
να τα βγάζουμεστην επιφάνεια .

δεν είμαι του όλοι-μαζί-χαρούμενοι .
πιστεύω ότι κι ο θυμός είναι υγεία
και η θλίψη και η ανία και όλα .

χρειάζονται όλα .

άσε που αν είσαι συνέχεια μες την τρελλή χαρά
κάποια στιγμή θα την βαρεθείς
και δεν θα σημαίνει και πολλά .


γειά σας κυρία φ. μου !!!

(εγώ δεν πρέπει να έρχομαι σε σοβαρές κουβέντες ...)

:))))


χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ

maya είπε...

αχ γι'άλλο ήρθα !
είδα το optical illusion και τόχα βάλει και γω
αυτήν ακριβώς την φωτο κάποια στιγμή πέρσυ σε blogοπαίχνιδο !!!!

:))))

δεν είναι ασύλληπτο που κινείται ?!

ILive2LoveMe είπε...

Μάλλον δεν θα μπορούσα να επιβιώσω με αρνητικά συναισθήματα. Είμαι ένας άνθρωπος ευαίσθητος, ρομαντικός και έχω καμιά φορά το 'κακό' να εξαδινακεύω καταστάσεις. Βέβαια πατάω τη μπανανόφλουδα και πέφτω. Στεναχωριέμαι, βάζω λίγο κόκκινο της αγάπης στις πληγές και πάω μπροστά αργά ή γρήγορα.
Το ότι προσπαθώ να βάλω τον εαυτό μου στη θέση του κάθε είδους θύτη είναι καλό ? Ρωτάω εγώ. Ή είμαι χαζή που θεωρώ πως όλα τα ανθρώπινα έχουν το καλό μέσα τους και απλά για το χ ή ψ λόγο το 'κοιμίζουν' και δεν το αφήνουν να βγει ?
Πρόσφατα άκουσα κάτι από πολύ δικό μου άνθρωπο και απογοητεύτηκα. 'Η ζωή είναι σκληρή, να μη καταλαβαίνεις τίποτα, να πατάς επί πτωμάτων. Σε βάρεσαν να βαρέσεις?' Και βέβαια επειδή άνθρωπος που απαντά , του είπα πως κάνει λάθος κι ας είναι 60 ετών. Δεν λειτουργούμε όλοι έτσι στη ζωή μας. Υπάρχουν και άλλες οδοί και λύσεις δεν χρειάζετε να φτάνουμε στο 'φόνο'.
Προσπαθώ επίσης να κρατώ έξω από τη ζωή μου τα άτομα που μου προκαλούν αρνητικά συναίσθηματα. Γιατί πως κάποια στιγμή ή δεν θα αντέξω και θα τους το πω ή θα έρθει ένα μαχαίρι και θα τους δείξω την πλήρη αδιαφορία μου.
Εκτός κι αν είναι δεκτικοί, συζητήσιμοι και με κατανόηση.

Αχ αυτά τα θέματά σου Αναστασία μου, σηκώνουν μεγάλες συζητήσεις στην κυριολεξία!

venceremos είπε...

καλησπέρα Αναστασία.
πως πολεμιώνται τα αρνητικά συναισθήματα, με νυχια και με δόντια?
με αυτογνωσία ,με σκοπό , με στόχους.
με δυνατούς στόχους που θα έχουν την δύναμη να σε τραβήξουν απο το πηγάδι το σκοτεινό.
Μιά χαρά τα έχεις γράψει,όπως πάντα 'αλλωστε, όμως στο "διαταύτα" τα πράγματα ειναι πολυ πολυ πολυ δύσκολα και το ξέρεις σαφως.
να εισαι καλά
φιλιά καρυστινά

Dee Dee είπε...

1. Maya δεν κινειται!!!

:P:P:P

Dee Dee είπε...

Ωραια τα πες :)

Συμφωνω σε ολα εκτος απο το τελευταιο. Αν προσπερασουμε το παρελθον χωρις να το αποδεχτουμε χανουμε μεγαλοκομματι γνωσης. Υπαρχει μεγαλος κινδυνος να αναμασαμε τα ιδια και τα ιδια οσο κι αν νομιζουμε οτι εχουμε φυγει μπροστα!!

Οσο για το να παραδεχομαστε τα συναισθηματα μας, ειναι πολυ δυσκολο. Εγω ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ γνωριζω να το κανουν. Οσο για μενα, οι φιλοι μου ξερουν καλυτερα απο μενα, οσο κι αν εγω νομιζω οτι παραδεχομαι :)

Προσπαθω να βλεπω τα ασχημα αλλα να επενδυω στα ομορφα!! Και επισης προσπαθω να συναναστρεφομαι τετοιους ανθρωπους :):)

Καλο βραδακι!!!

xxxx

vasia είπε...

την ισορροπία αυτής της κατάστασης τη δίνει πολύ καλά το σύμβολο γιν-γιαν...
μέσα στο άσπρο πρέπει να υπάρχει λίγο μαύρο και το αντίθετο. το θέμα είναι σε πιό χρώμα ανήκεις, να το αναγνωρίσεις,να το αποδεχτείς ή να το αλλάξεις εφόσον το επιθυμείς κ να πορεύεσαι ταξιδεύοντας στα γαλήνια νερά της αυτογνωσίας...

(με έπιασε το φλοσοφικό μου απόψε):-ρ

ruth_less είπε...

Συμφωνώ απόλυτα Φαραώνα μου. Πιστεύω δηλητηριάζεται πρώτα η δική μας ψυχή από όλα τα αρνητικά που λέμε και νοιώθουμε. Ευτυχώς από χρόνια οι μηχανισμοί μου τέθηκαν σε πλήρη λειτουργία αποβολής των αρνητικών συναισθημάτων... και συνεχίζουν... Νομίζω αυτό θα μας κρατήσει ισορροπημένους στη ψυχή, στο σώμα αλλά και στο πνεύμα.

Τι όμορφα τα θέματα που αναρτίζεις. Κάθε φορά περιμένω με αγωνία :) Να μου είσαι καλά πάντα.

Vassilis είπε...

Faraona,
μια μικρή ιστοριούλα σχετικά με την τελευταία παράγραφο της ανάρτησης.
Ένας γέροντας μοναχός και ο μαθητευόμενός του ταξίδευαν μαζί. Όταν έφτασαν δίπλα στην όχθη ενός ποταμού, είδαν μια νέα, όμορφη κοπέλα φανερά ανήσυχη.
Η κοπέλα τους είπε ότι φοβόταν να περάσει το ποτάμι και ο γέροντας προσφέρθηκε να την πάρει στην αγκαλιά του και να την μεταφέρει στην άλλη άκρη. Η κοπέλα δέχτηκε και ο γέροντας την πέρασε μέσα από το ποτάμι χωρίς εκείνη να βραχεί.
Μετά οι δύο μοναχοί συνέχισαν αμίλητοι το δρόμο τους. Δύο ώρες μετά ο μαθητευόμενος δεν άντεξε και έσπασε τη σιωπή του λέγοντας στο γέροντα:
"Μα πως μπόρεσες να το κάνεις αυτό; Είναι ενάντια στον όρκο μας να πλησιάζουμε και να αγγίζουμε, γυναίκες, ειδικά όταν πρόκειται για νεαρές και όμορφες κοπέλες."
Και ο γέροντας του απάντησε: "Εγώ την κοπέλα την άφησα εδώ και 2 ώρες. Εσύ γιατί την κουβαλάς ακόμα?"
Έτσι είναι και με τα αρνητικά συναισθήματα. Κάποιοι δυστυχώς συνεχίζουν να τα κουβαλούν μαζί τους.

koulpa είπε...

λοιπόν.. ξαπλώνω στο καναπέ.. μμ.. για να δούμε.. μου λένε ότι σα μωρό δεν έκλαψα ποτέ κανονικά.. μιά φορά ψιλογκρίνια ξα για ένα δόντι.. και μιά φορά γιατί είχα έναν όγκο στον όμο και 41 μηρετό.. μου το αφάιρεσαν και ησίχασα.. το τρίτο αρνητικό συναίσθημα στη ζωή μου γύρω στα 3 είχε αντικήμενο το φαγητό.. αλλά προβλήθηκε σα θέμα εξουσίας.. είπε ο πατέρας μου "σ' αυτό το σπίτι γίνεται ότι λέω εγώ.. όποιος δε τρώει φέυγει..".. εγώ το πήρα κυριολεκτικά.. κι έφυγα από το σπίτι.. όλη τη μέρα με ψάχναν.. αντί να κάνω γύρους.. έφυγα ευθεία..:):)
η τέταρτη φορά ήταν στο νηπιαγωγίο.. ήμουν για πρώτη φορά αναγκασμένος να συναναστρέφομαι ηλίθια αγοράκια και νομοταγή κοριτσάκια που δεν είχα επιλέξει..:):)
η πέμπτη ήταν στη πρώτη δημοτικού.. εγώ είχα γίνει ένας αντιπαθητικός ίρωνας ξερόλας.. και έβλεπα τα αγοράκια σαν ηλήθιους φυγόπονους.. προτιμούσα τα κοριτσάκια..:):)
ε πλέον άρχισα να αναπτύσω δύο μηχανισμούς διαχέιρησης της δυσφορίας.. πρώτα έυρισκα την αστεία πλευρά κάθε κατάστασης.. και μετά αξιολογόντας της προηγούμενες.. αναλογιζόμουν πως θα ένιωθα για το τώρα μετά από ένα χρόνο.. και είδα ότι κάθε φορτισμένη στιγμή ξεφούσκωνε και εγελιωποιήτω..:):)
μιά χαρά με πήγε μέχρι πριν ενάμιση χρόνο αυτός ο τρόπος.. από τη στιγμή που άρχισε να με προδίδει το σώμα μου ζωρίστικα λίγο.. αλλά πάλι βρίσκω τα κωμικά στοιχεία κάθε πιθανού πολύ σοβαρού σεναρίου.. και συνεχίζω χαμογελαστός..:):)
γενικά περνώ εκνευριστικά καλά.. αλλά τι να κάνω; σορυ maya μου..:):)
την καληνύχτα μου:):)
την καληνύχτα μου

Aspa είπε...

Πολύ μου άρεσε η προτροπή σου για μια καινούργια αρχή! Πολύ όμορφη, θετική ανάρτηση… Καλό βράδυ!

marianaonice είπε...

Θετική θεώρηση της ζωής και δύναμη για καινούριες αρχές!
Γιατί καμιά φορά οι καταστάσεις είναι τέτοιες που σε γυρίζουν πίσω εκεί που κάποτε πόνεσες! και τότε πρέπει να ξανακάνεις την καινούρια αρχή, ξανά και ξανά, όσες φορές χρειαστεί για να απεγκλωβιστείς από όσα σε δυναστεύουν!

Οι σωστές ανάσες και μάλιστα κάποιες ασκήσεις γιόγκα αναπνοής που μου έμαθε μία φίλη, βοηθούν αλλά αυτό που βοηθά περισσότερο είναι οι ανθρώπινη επαφή και η στήριξη των φίλων και αγαπημένων σου προσώπων!!
Νάσαι καλά Φαραόνα μου με την αισιόδοξη ματιά σου πάντα με παρασέρνεις και εμένα να βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο!!
Φιλιά!!

Coco είπε...

πωπω δηλητήριο τώρα αυτό το αναμάσημα
ευτυχώς όταν έφυγα κατά καιρούς από καταστάσεις δύσκολες που με αρρώστησαν βγήκαν τελείως από το μυαλό μου όλα τα σχετικά κι έγινα αμέσως καλά

BUTTERFLY είπε...

Βρε Φαραονακι μου γλυκο, σωστα οσα λες και συμφωνω απολυτα πως αν δεν αποδεχτουμε οτι στη ζωη ειναι απαραιτητα και τα αρνητικα συναισθηματα και οι ασχημες καταστασεις, τοτε δεν θα ηρεμησουμε ποτε... Ομως, εγω οταν νιωθω ασχημα, ουτε οι αναπνοες με βοηθανε, ουτε η ασκηση, ουτε το διαβασμα ουτε τιποτα! Μερικες φορες ο υπνος, αν καταφερω να κοιμηθω, και η συζητηση με φιλικα προσωπα, αλλα μονο προσκαιρα, οσο να πιουμε εναν καφε. Μεχρι να τα βαλω εγω η ιδια σε ταξη και να τα ηρεμησω, δεν βοηθαει ουσιαστικα τιποτα, μα τιποτα ομως!!!

τα παπούτσια της Dorothy είπε...

Το έχει πει και ο Ευριπίδης (αν θυμάμαι καλά): "Μη σπαταλάς καινούρια δάκρυα για παλιές θλίψεις" :) Καλό απόγευμα Faraona!

Olga είπε...

Πάντα μ' αγγίζουν τα θέματα που θέτεις,...επι τάπητος!Και πάντα έχω την διάθεση να σου απαντάω! Μου βγάζεις, έχω ανακαλύψει, τον...καλό μου εαυτό!Όμως, Φαραόνα μου, δεν διευκρινίζεις, αν αυτός που σου γεννάει το αρνητικο συναίσθημα είναι κάποιο πρόσωπο,[γυναίκα πχ], που δύσκολα βγαίνει απο την ζωή σου, γιατί ανήκει στο [φιλικο!!!;;;] σου περιβάλλον;!Πόσες ανάσες, πόσες σκάλες νανέβεις,ποση άσκηση;;;!!Άστα να πάνε.....

Κωνσταντινος είπε...

Eγώ πιστεύω στην αξία τις θετικής δήλωσης.
Αν πιάσω τον εαυτό μου να κάνει αρνητικές σκέψεις έχω μια θετική δήλωση έτοιμη και τον ηρεμώ.
Aυτή η θετική δήλωση μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο.
Επίσης η αγάπη είναι το πιο βαθύ μας αίσθημα και το πιο ισχυρό.
Σα μια θάλασσα που μπορεί να καταλαγιάσει τα υπόλοιπα αισθήματα μας.
Αν με πιάσω λοιπόν οργισμένο η θυμωμένο κ.λ.π.
Λέω μέσα μου: αγάπη αγάπη,νιώσε τώρα αγάπη και ευγνωμοσύνη !
Μέσα στη αγάπη βυθίζονται και εξομαλύνονται όλα τα αρνητικά μου αισθήματα και μετά νιώθω πολύ πιο όμορφα με τον εαυτό μου.

Όμορφη καλησπέρα

faraona είπε...

Anepidoti?
NΑ ΤΑ ΔΟΥΛΈΨΟΥΜΕ ΤΟΤΕ!
Να τα δούμε ,να τα ψηλαφησουμε και κυρίως να ΑΠΟΦΑΣΊΣΟΥΜΕ και να τους βάλουμε όρια ΕΜΕΙΣ.

faraona είπε...

Μπατερλούδα μου Μαγια...γιατι να μην ερχεσαι?Ε/?Ε/?Ε/?
Μια χαρα το λές.Θα υπάρχουν πάντα και θα μας ακολουθούν πάντα.

Μονο που οπως κι εσυ τονίζεις ουτε οι μόνιμα χαρούμενοι αλλα ουτε κλαι οι μόνιμα ξινισμένοι «λένε» κάτι τελικά!
Την ίδια βαρεμάρα προκαλούν.

Εδω που τα λέμε απο όποια πλευρα κι αν ειναι καποιος με δόσεις υπερβολής μπαλαντζάρει και κάποια στιγμή η βάρκα γέρνει.

φιλια πολλα
Σ άρεσε το Βaterlouda?

faraona είπε...

Maya Μπατερλούδα συμφωνω με την Ντι .
Δεν κινείται.
Εγω τουλάχιστον το βλέπω να κουνιέται πολυ λίγο.

faraona είπε...

Τζένη κρατω αυτο:

"Υπάρχουν και άλλες οδοί και λύσεις δεν χρειάζετε να φτάνουμε στο 'φόνο'.
Προσπαθώ επίσης να κρατώ έξω από τη ζωή μου τα άτομα που μου προκαλούν αρνητικά συναίσθηματα. Γιατί πως κάποια στιγμή ή δεν θα αντέξω και θα τους το πω ή θα έρθει ένα μαχαίρι και θα τους δείξω την πλήρη αδιαφορία μου."


Ειναι καλο να τα κρατας εξω απο την ζωη σου ιδιαίτερα οταν βρίσκεσαι σε διαδικασία ξεπεράσματος δικών σου καταστάσεων.

φιλάκι

maya είπε...

δεν θα με τρελλάνετε εσείς οι δύο !
κουνιέται.
όλα τα λουλούδια κουνιούνται γύρω-γύρω !
άντε τώρα !
θα ξεχάσω κι αυτά που ξέρω.

ΚΙ ΝΕΙ ΤΑΙ !

το μπατερλούδα ...
είναι απο το Βατερλώ?!!!!!!!!!

:))))

faraona είπε...

Ντι μου κρατω αυτο:
"Προσπαθω να βλεπω τα ασχημα αλλα να επενδυω στα ομορφα!!"

Αν το κάναμε όλοι αυτό θα προχωρούσαμε πολυ γρήγορα με τις διεργασίες του εαυτού μας.

****Για τα συναισθήματα του παρελθόντος φυσικά και δεν εννοω να τα παρακάμψουμε ...απλα να μάθουμε να τα αναλύουμε γρήγορα και να προχωράμε γιατι καμμια φορα τα παλια προβλήματα τα κάνουμε μανιέρα με την οποία στήνουμε εκστρατείες πολλων ετων ανευ λόγου.

faraona είπε...

Vasia μια χαρά το βρισκω το φιλοσοφικό σου!
Να μας ερχεσαι!
Απ οτι ειδα δεν εχεις μπλογκ ...!

faraona είπε...

Ρουθ χαιρομαι πολυ μ αυτα που διάβασα στο σχόλιο σου!

faraona είπε...

Αχ βρε Βασίλη μου τι τυχερες που ειναι οι γυναίκες σου αγόρι μου ...εκτος απο χαμογελαστός και γλυκός εισαι και σοφός!Τι όμορφη ιστορία που μας είπες!Ετσι ακριβώς ειναι....οπως τα ειπε ο δεύτερος μοναχός.



****Ασπα ελπίζω να μου επιτρέπεις αλλά τον συμπαθω πολύ τον άντρα σου.
Να τον προσέχεις σαν τα ματάκια σου κουκλα μου!


φιλια πολλα και στους δυό σας.

faraona είπε...

Κουλπάκο μου αγαπημένε
κρατω αυτο:


"αλλά πάλι βρίσκω τα κωμικά στοιχεία κάθε πιθανού πολύ σοβαρού σεναρίου.. και συνεχίζω χαμογελαστός..:):)"

Εμ εγω γιατι σε συμπαθω νομίζεις παιδι μ καλο?
σ ήξερα κι απο πέρυσι?
Κι ετσι να συνεχίσεις το καλό που σου θέλω
:))))

faraona είπε...

Ασπα εσυ
και μόνο που χαμογελάς στο Αβατάρ σου κοριτσι μου μ αυτο το χαμόγελο φέρνεις μαζί σου όλα τα θετικα.
σε φιλω

ellinida είπε...

Μιά ζωή προσπαθώ να τα απωθώ ως εκεί που δεν πάει άλλο. Δεν γίνεται πιά. Ας τ'αφήσω λοιπόν να βγουν γιά να τα μελετήσω.
φιλιά

faraona είπε...

Μαριάνα μου κρατώ αυτό:

"Γιατί καμιά φορά οι καταστάσεις είναι τέτοιες που σε γυρίζουν πίσω εκεί που κάποτε πόνεσες! και τότε πρέπει να ξανακάνεις την καινούρια αρχή, ξανά και ξανά, όσες φορές χρειαστεί για να απεγκλωβιστείς από όσα σε δυναστεύουν!"


Ναι
μόνο να μήν μας φάει όλη την υπόλοιπη ζωή μας αυτό το ξεκαθάρισμααααα....εχουμε κι άλλα πραγματα να κάνουμε!

faraona είπε...

Κοκο μου εσένα κορίτσι μου σου καθαρίζουν το μυαλό οι ποδηλατάδες.!!!
Τι να φοβηθείς?

faraona είπε...

Πεταλούδα μου
κρατω αυτό:
"Μεχρι να τα βαλω εγω η ιδια σε ταξη και να τα ηρεμησω, δεν βοηθαει ουσιαστικα τιποτα, μα τιποτα ομως!!!"

Ε βέβαια ετσι ειναι .
Πως αλλιως?
Θελεις τον χρόνο σου!

faraona είπε...

Ντόροθυ μου
πολυ ωραία το λέει ...!!!!

faraona είπε...

Ολγα σε καταλαβαινω ...
αλλα οταν ενηλικιωνόμαστε πια
το οφείλουμε στον εαυτό μας να θέτουμε ορια σε όλους και να φροντίζουμε τον εαυτό μας ακόμη κι αν χρειαστει να απορρίψουμε ακομη ακομη και να αποκλείσουμε κάποια πρόσωπα απο την ζωή μας.
Σε φιλω
Πάρε ανάσες και προχώρα.

faraona είπε...

Κωνσταντινε μου κρατω αυτο το ΥΠΕΡΟΧΟ σου:


"Μέσα στη αγάπη βυθίζονται και εξομαλύνονται όλα τα αρνητικά μου αισθήματα και μετά νιώθω πολύ πιο όμορφα με τον εαυτό μου."


Μπραβο σου καλό μου!

faraona είπε...

Mayaaaaa!!!!
Το μπατερλούδα ειναι απο το :

Butter(butterfly)
και το λούδα(πεταλούδα).

Χχχχχχχχχχχχχχχχχχ!

faraona είπε...

Εβινα μου
εεεεμ τι να κάνουμε
για ολους οσους ψυχανεμιζόμαστε ερχεται η ώρα αυτή ...κι ειναι δύσκολη ωρα ρε γαμότι μου αλλα μετα νιώθει κανεις γιατρεμένος.

φιλια

Δημιουργία είπε...

Σίγουρα δεν είναι σωστό να αφήνεις τα αρνητικά συναισθήματα και τις αρνητικές σκέψεις να σου δηλητηριάζουν την ψυχή και τη ζωή, αλλά είναι και κάποιες στιγμές που, όσο και να προσπαθείς, αυτά επιμένουν.

patsiouri είπε...

To σχόλιο του Κούλπα φοβερό.
Όπως και η ιστορία με το μοναχό...
Προσωπικά δε θα μπορούσα να ζήσω με αρνητικά συναισθήματα.
Θα είχα σκεφτεί πολύ σοβαρά την αυτοκτονία αν έβλεπα πως πάω από το κακό στο χειρότερο...

faraona είπε...

Αικατερίνη μου ναι θέλει αρκετή προσπάθεια η θετικότητα στην ζωή αλλα αξίζει τον κόπο ετσι δεν ειναι?


Να μην μένουν μέσα μας τα αρνητικα πολυ καιρο ειναι το κακο!

faraona είπε...

Πατσιουράκι μου εγω σε σενα εκτός απο μια θετική οργή δεν εχω δει και τίποτε άλλο...εισαι μια χαρα κορίτσι μου εσυ!

"ζαχαρούλα.." είπε...

faraona αγαπημένη...
εμείς τα έχουμε πει.... εγώ πλέον δεν επιτρέπω σε εμένα να με στεναχωρώ με αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα... χαχα.. πως το καταφέρνω??? θέλει δουλειά πολύ και αυτοσεβασμό και αυτοεκτίμηση , κλπ κλπ κλπ...

νομίζω με καταλαβαίνεις.... κοιτάμε μπροστά, χαμογελάμε και προχωράμε.. η ζωή μας περιμένει στην επόμενη γωνία!!!!!!!!!!!!!!!!

σε φιλώωωωωωωωωωω

kryos είπε...

Καλημέρα Αναστασία μου με τις πολύ όμορφες αναρτήσεις .... ευκαιρία για ενδοσκόπηση .

Νομίζω ότι θα πρέπει να γίνει διαχωρισμός των αρνητικών συναισθημάτων ...υπάρχουν "επιθετικά" συναισθήματα που στρέφονται προς τα έξω και προς τους άλλους όπως η ζήλεια , το μίσος , ο φθόνος και η γενικότερη κακία ..... και υπάρχουν και άλλα ποιο ήπιας μορφής πιο εσωτερικά όπως η ανησυχία για το μέλλον, οι τύψεις για κάτι που πέρασε κ.α...φυσικά τα όρια πολλές φορές είναι δυσδιάκριτα καθώς "παίζουν" συνήθως όλα μαζί .

Τα πρώτα έχουν χαρακτηριστεί ως "θεραπευτικά δηλητήρια " γιατί δεμένα στο άρμα της προσωπικότητας είναι αυτά που θα επιφέρουν την ωρίμανση ... βλέπεις η "τιμωρία" τους συμβαίνει αυτοστιγμή .... λίγοι μπορούν να αντέξουν αυτό το μαύρο πράγμα της ζήλειας και του φθόνου επάνω τους για μεγάλο χρονικό διάστημα .

Τα δεύτερα πιο εσωτερικά και πιο εξελιγμένα προκαλούν άχρηστη απώλεια ενέργειας .

Το συναίσθημα είναι ο καθρέφτης των αρνητικών σκέψεων με τις οποίες κάποτε θα έρθει η επιτακτική ανάγκη να βρεθούν αντιμέτωποι .... δεν μπορεί να φταίνε πάντα οι άλλοι για ότι μας συμβαίνει .....και ερχόμενοι αντιμέτωποι με τις δικές μας σκέψεις είναι το πρώτο βήμα στο μονοπάτι της αυτογνωσίας .

Για κάποιες σχολές όλη αυτή η "μάχη" με τα συναισθήματα είναι η αιώνια πορεία του ανθρώπου που πατάει σε δυο διαφορετικούς κόσμους ... στη ζωική του φύση και στη θεϊκή .

Θα καταλήξω για να μην κουράσω λέγοντας ότι κατά την γνώμη μου όλα αυτα τα αρνητικά συναισθήματα είναι τα μαθήματα σ αυτό το σχολείο που ζούμε ... η διαχείρηση τους είναι δύσκολη και επίπονη ...αλλά δεν μπορείς να αποφύγεις το μάθημα που σέρνεις μαζί σου .

Την καλημέρα μου καλή μου φίλη !!!

Χαίρομαι να σε διαβάζω ...

faraona είπε...

Ζαχαρούλα μου ναι σε καταλαβαίνω κι απο οτι μπορω να δω εδω μέσα, όπου, σε συναντάω, αυτο που με χαροποιει ειναι η συνεπεια των λόγων σου με τις πράξεις σου.
Χαίρομαι πολυ για σένα γλυκιά μου!

faraona είπε...

Ηλία μου να πω πρίν απο όλα για να μην το ξεχάσω οτι πιστεύω πως

ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΜΑΣ ΓΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ

εδω να προσθέσω οτι μπορουμε ακομη και στα λάθη και το φταίξιμο των γονιών μας ,ως ενήλικες ,οντας με προβλήματα να ψαχτούμε,να διαγνώσουμε και να ξεπεράσουμε.
ΜΕ ΚΟΠΟ ναι!
ΜΕ ΠΟΝΟ ΝΑΙ!
Ομως μπορούμε.


Τωρα για τα συναισθήματα...
Ειναι πολυ μεγάλο το κεφάλαιο και το πεδίο της ανάπτυξης του θέματος.
Αν προχωρήσουμε λίγο παραπάνω απο τα συναισθήματα έρχεται η πάλη με το μυαλό μας κι αν πάμε και λιγο πιο πάνω η μάχη με το πνεύμα...
Ειναι σκάλα ατέλειωτη και συνήθως ανεβαίνουμε ενα -δυό σκαλοπάτια καθε 20ετία στις καλύτερες των περιπτώσεων...ομως αξίζει τον κόπο πιστευω και τον χρόνο μας όλη αυτή η διαδικασία.
Οταν δεν συμβαίνει ειναι το κακό.Βλέπεις τότε ανθρώπους που με το παραμικρό σκαμπανεύασμα χάνουν τον κόσμο κατω απο τα πόδια τους ,γίνονται ασύστατοι,μίζεροι και ασυνεπεις.
Η διαδικασία της αποβολής των αρνητικών συναισθημάτων εν κατακλείδι δεν ειναι αυτή που τα δώχνει τελικά ...αυτο για να γίνει θέλει ασκητησμό και ΑΝ...
ειναι που βάζει τον ανθρωπο σε διαδικασίες να υποδομήσει εαυτόν,να στήσει κάτω απο το σαθρό του φθαρτού του μέρους,λίγο στέρεο έδαφος για να ξεφύγει απο το επίπεδο του ζωώδους και του χυδαίου.

****ΩΩΩΩΩΩΦΦΦ!!!!θα μπορούσα να μιλάω με τις ώρες μαζί σου ...

;;:))))))))))
φιλια πολλα

Agorafoviagr είπε...

Πολύ χρήσιμο και ενδιαφέρον φίλη μου Φαραώνα το άρθρο σου. Τα αρνητικά συναισθήματα, μπορεί να προέρχονται από το περιβάλλον, το οποίο για εμένα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό στον επηρεασμό της ψυχολογίας του ατόμου. Μπορεί όμως να προέρχονται και από το χαρακτήρα του ανθρώπου (μελαγχολικός, κυκλοθυμικός) ή να οφείλονται σε γενετικούς, ή οργανικούς παράγοντες (είπανε πως βρήκανε το γονίδιο που ευθύνεται για την κατάθλιψη) . Από την εμπειρία μου του ανθρώπου που βιώνει την κατάθλιψη η οποία, είναι πλούσια σε αρνητικά συναισθήματα, έχω καταλάβει πως, μία άμυνα είναι να αμφισβητήσουμε τις σκέψεις που μας δημιουργούν αρνητικά συναισθήματα. Να αντιπαραθέσουμε άλλες. Αν αυτό δε γίνεται, προσπαθούμε να ασχοληθούμε με κάτι ευχάριστο γιατί πολλές φορές, πρόκειται για παιχνίδια του μυαλού μας. Υπάρχουν άνθρωποι αισιόδοξοι που βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο και έχουν πλεόνασμα θετικότητας και άνθρωποι απαισιόδοξοι που έχουν πλεόνασμα αρνητικότητας. Σε αυτό συντελούν οι λεγόμενοι νευροδιαβιβαστές ένας εκ των οποίων είναι η σεροτονίνη που είναι η υπεύθυνη ορμόνη για τη ρύθμιση της διάθεσης και κατ΄ επέκταση των συναισθημάτων μας. Δεν είναι πάντα εύκολο να μπορέσει κάποιος να ελέγξει τα συναισθήματά του. Μπορεί όμως, να τα παραμερίσει και να κάνει δουλειές που θα τον κάνουν να τα ξεχάσει κατά κάποιον τρόπο. Έτσι τα συναισθήματα αυτά, χάνουν τη δύναμή τους. Σχετικά με το άγχος που στις μέρες είναι εμφανές σε πολλούς χώρους (εργασιακούς, στο σχολείο, στο σπίτι), η υποτίμησή του, μπορεί να οδηγήσει στη συσσώρευσή του, στην υιοθέτηση μιας συμπεριφοράς βασισμένης στο άγχος, χωρίς να το καταλάβουμε. Και κάποια στιγμή μπορεί να υπάρξει μία απότομη έκρηξη άγχους, μία κρίση άγχους. Το άγχος αυτό μπορεί να σωματοποιηθεί. Να εμφανιστεί στο στομάχι (δυσπεψία, σφίξιμο, πόνος, καούρα), στο κεφάλι (ημικρανίες), στο γαστρεντερικό (σπαστική κολίτιδα). Σε όλα αυτά, το όπλο είναι να ξέρουμε τι έχουμε και πως μπορούμε να το χειριστούμε. Όπως είπες η σωματική άσκηση βοηθάει πολύ Βοηθάει στη διάθεση γιατί εκείνη την ώρα ο εγκέφαλος παράγει ορμόνες που μεταβάλουν τη διάθεση προς το καλύτερο, βοηθάει στο άγχος γιατί το διώχνει από μέσα μας σε ένα βαθμό. Τα όσα γράφω προέρχονται από την προσωπική μου εμπειρία, από την πλευρά του ανθρώπου που τα βιώνει. Εύχομαι, όσοι μέσα τους παρατηρούν μία παρατεταμένη περίοδο άγχους ή κακής διάθεσης, να προβληματιστούν, όπως θα έκαναν αν έβλεπαν κάτι περίεργο στο σώμα τους. Το ύπουλο της υπόθεσης στα της ψυχής, είναι πως έχουμε να κάνουμε με καταστάσεις που τις αισθανόμαστε μεν, αλλά δεν τις βλέπουμε όπως αυτό θα γινότανε με μία πληγή στο σώμα.
Με αγάπη
Max

faraona είπε...

Max
καλη σου μέρα !
Καιρό είχαμε να τα πούμε ε?
Ευχομαι το σχόλιο σου ,που θα μπορούσε να γίνει και μια ωραιότατη αναρτηση να το διαβάσουν όσο το δυνατόν περισσοτεροι εδω μέσα.
Συμφωνω απόλυτα μαζίσου σε όλα.

σε φιλώ και σ ευχαριστω για την μεταφορά και το μοιρασμα των εμπειριών σου.

maya είπε...

καλημέρα !

ΑΝ γουστάρεις

και ΑΝ προλαβαίνεις

σε κάλεσα σε παιχνίδι ...

καρασμάτς
xxxxxxxxxx

faraona είπε...

Μαγια?
Γιατι εγω που αφησα σχόλιο δηλαδη?
Στο παγκάρι του Αη Σπυρίδωνα?

maya είπε...

βρε δουλεύω !!!!!!!!!!!!!!
άμα μπω τώρα να δω τι γράψατε
πάλι περίπτερο το μυαλό μου !


ρε το παγκάριιιιι...
αχαχαχαχα


χχχχχχχχχχχχχχχχ

faraona είπε...

Aσχημο καλε ειναι το περίπτερο?Εχει και Lila Pause που μ αρέσει.
Την Ταλι δεεεεεν την κάλεσες να παίξει?
Η φτιάχνει την καριέρα της ακόμη?

Τσ τσ τσ ...τι μελετηρό παιδι πια!

eirini είπε...

Πολύ σωστά αυτά που είπες! Να σου πω Φαραόνα μου; Προσωπικά είμαι πάρα πολύ υπομονετικός άνθρωπος (Ταύρος βλέπεις!) αλλά όταν φτάσω στο "αμήν" μπορώ με ένα ξέσπασμα να διαλύσω τα πάντα, σχέση, φιλία, δουλειά, όλα! Ποτέ δεν έχω μετανιώσει για τίποτα από όλα αυτά γιατί για να το κάνω έχω εξαντλήσει όλα τα περιθώρια. Από εκείνη την στιγμή και μετά τα πάντα σβήνουν στο μυαλό μου! Δεν υπάρχει ούτε έχθρα, ούτε μίσος, τίποτα! Δεν υπάρχει καν αυτή η κατάσταση για μένα! Λόγω λοιπόν όλων αυτών, δεν υπάρχουν μέσα μου υπολλείματα θυμού. Πιστεύω πως αυτά σε τρώνε! Δεν είναι κακό να εκφράσουμε τον θυμό μας, την αγανάκτησή μας. Όπως εκφράζουμε την αγάπη μας, έτσι πρέπει να συμφιλιωθούμε και με τα υπόλοιπα συναισθήματά μας! Από τα λεγόμενά μου και σε άλλα σχόλια που έχω αφήσει κατά καιρούς, θα έχεις καταλάβει πως είμαι αντίθετη σ'αυτούς που θέλουν να το παίξουν "τέλειοι" άνθρωποι. Γιατί; Δεν υπάρχει λόγος! Αν δούμε και δεχτούμε τον εαυτό μας έτσι όπως είμαστε, θα μπορέσουμε να τον βελτιώσουμε σε πολλά επίπεδα και να γίνουμε λίγο καλύτεροι. Ας δεχτούμε λοιπόν τα αρνητικά συναισθήματα... δεν κάνουν πάντα κακό, βοηθούν κιόλας!
Συμβουλή μου;... Περπάτημα! Τσεκαρισμένο!
Φιλάκια πολλά πολλά και καλό βράδυ!

faraona είπε...

EΙΡΗΝΗ μου κρατω αυτο:

"Προσωπικά είμαι πάρα πολύ υπομονετικός άνθρωπος (Ταύρος βλέπεις!) αλλά όταν φτάσω στο "αμήν" μπορώ με ένα ξέσπασμα να διαλύσω τα πάντα, σχέση, φιλία, δουλειά, όλα!"

Κάποτε ήμουν κι εγω έτσι.(Ταύρος βλέπεις)
Και μετα κατάλαβα οτι ειναι καλύτερο απο το να κάνω υπομονή ,το να εξωτερικεύω κάθε τι που με ενοχλεί στην ώρα του, απο το να τα αφήνω να συσσωρεύονται και μου δημιουργουν εκρήξεις.
Ειναι καλύτερα ...τσεκαρισμένο κι αυτό ...!
φΙΛΙΑ!

LOCKHEART είπε...

όλα ειναι αιτία παθών προσοχή στην κάθε προσκόλληση και πάντα ξήλωμα αυτών με όποιο κόστος. φιλια

Ετικέτες

αλάτι (1) ανθρωποι (2) αντρες (1) απολογισμός (1) απόψεις (1) αρθρο (1) γάμος (2) γαμπρός (1) γεγονότα (1) γήρας (1) διαφορετικότητα (1) εραστές (1) ερωμένες (1) ευχες (2) ηλικία (1) Θεσσαλονίκη (1) ιστορίες (1) κοινωνικά (1) κόσμος (1) λόγος (1) Μάνος (1) μεζέδες (1) μεσήλικες (1) μηνύματα/1/ (1) μιλω (1) νύφη (1) οικογένεια (2) παιγνιδια/11/ (1) παιγνιδια/4 (1) παστά (1) πικρα λογια /12 (1) πικρα λογια /26 (1) πικρα λογια /30 (1) πικρα λογια /47 (1) πικρα λόγια /55 (1) πικρα λογια/1 (1) πικρα λογια/10 (1) πικρα λογια/11 (1) πικρα λογια/13 (1) πικρα λογια/14 (1) πικρα λογια/15 (1) πικρα λογια/16 (1) πικρα λογια/17 (1) πικρα λογια/18 (1) πικρα λογια/2 (1) πικρα λογια/20 (1) πικρα λογια/21 (1) πικρα λογια/22 (1) πικρα λογια/23 (1) πικρα λογια/24 (1) πικρα λογια/25 (1) πικρα λογια/27 (1) πικρα λογια/28 (1) πικρα λογια/29 (1) πικρα λογια/3 (1) πικρα λογια/31 (1) πικρα λογια/32 (1) πικρα λογια/33 (1) πικρα λογια/34 (1) πικρα λογια/35 (1) πικρα λογια/36 (1) πικρα λογια/37 (1) πικρα λογια/38 (1) πικρα λογια/39 (1) πικρα λογια/4 (1) πικρα λογια/40 (1) πικρα λογια/41 (1) πικρα λογια/42 (1) πικρα λογια/43 (1) πικρα λογια/44 (1) πικρα λογια/45 (1) πικρα λογια/46 (1) πικρα λόγια/48 (1) πικρα λογια/49 (1) πικρα λογια/5 (1) πικρα λογια/50 (1) πικρα λόγια/51 (1) πικρα λόγια/52 (1) πικρα λογια/53 (1) πικρα λογια/54 (1) πικρα λόγια/56/ (1) πικρα λόγια/57/ (1) πικρα λόγια/58/ (1) πικρα λογια/59/ (1) πικρα λογια/6 (1) πικρα λόγια/60/ (1) πικρα λόγια/61/ (1) πικρά λόγια/62/ (1) πικρά λόγια/63/ (1) πικρα λογια/7 (1) πικρα λογια/8 (1) πικρα λογια/9 (1) ποιήματα (1) ποίηση (1) ποιητές (1) προβληματισμοί (1) ριλαξ (1) σαρδέλες (1) σιωπή (1) σκέψεις (1) συζητήσεις (2) συμπληρωματικότητα (1) σχέσεις (1) ταβέρνα (1) φαγητό (1) Χατζιδάκις (1) χειραγώγηση (1) χιούμορ (1) χρονογραφήματα (1) χωρισμοί (1) χωρισμός (1) anima (1) animous (1) Athens.Corfu (1) Carl Jung (1) foto/1/ (1) foto/3/ (1) foto/4/ (1) foto/5/ (1) frog (1) humans (1) link/1/ (1) love (1) magazine (1) men (1) note2/ (1) stone (1) Thessaloniki (1)

Καλώς τους!

eXTReMe Tracker

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Κοινοποιήστε το στο Facebook

Αρχειοθήκη ιστολογίου