Δευτέρα, 19 Ιανουαρίου 2009

Περι συναισθηματικης νοημοσύνης.



ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΤΗΝ: Pandoras box για το βραβείο.
------------------------------------------------------------------------


Τι είναι η συναισθηματική νοημοσύνη;
Η συναισθηματική νοημοσύνη αποτελεί ταυτόχρονα χαρακτηριστικό της προσωπικότητας και νοητική ικανότητα, την οποία το άτομο κληρονομεί από το γενετικό υλικό των γονέων του και την εξελίσσει - αναπτύσσει καθ' όλη την διάρκεια της ζωής του.
Η συναισθηματική νοημοσύνη καθορίζει τον βαθμό στον οποίο ένα άτομο:
προσαρμόζεται εύκολα στο περιβάλλον,

κατανοεί τα συναισθήματα και τα κίνητρα των άλλων,
μπορεί να ελέγχει τα συναισθήματα του,
μπορεί να εργάζεται κάτω από πίεση,
δεν τα παρατάει όταν αντιμετωπίζει δυσκολίες,
μπορεί να συνεργάζεται με άλλους για την επίτευξη ενός στόχου,
μπορεί να εμπνέει και να ηγείται, έχει ισχυρά κίνητρα,
κάνει σωστή ιεράρχηση στόχων και αναγκών,
εστιάζει την προσοχή του,
αποφεύγει τα λάθη,
είναι ευσυνείδητο,
γνωρίζει να διαχειρίζεται τις διαφωνίες,
είναι αισιόδοξο,
είναι ικανό στην επικοινωνία και στην δημιουργία δεσμών,
έχει ικανότητα πειθούς.




Όπως αναφέρει ο Αριστοτέλης στα Ηθικά Νικομάχεια, το να είσαι οργισμένος είναι εύκολο. Το να εξοργιστείς όμως με το σωστό άτομο, για το σωστό λόγο, στο σωστό βαθμό, τη σωστή στιγμή, για το σωστό σκοπό και με το σωστό τρόπο, αυτό είναι δύσκολο.

"Η συναισθηματική νοημοσύνη περικλείει την ικανότητα να αντιλαμβάνεσαι με ακρίβεια, να εκτιμάς και να εκφράζεις το συναίσθημα, την ικανότητα να αναδύεις και να γεννάς συναισθήματα όταν αυτά βοηθούν τη σκέψη, την ικανότητα να καταλαβαίνεις το συναίσθημα και την συναισθηματική γνώση, και την ικανότητα να ελέγχεις τα συναισθήματα ώστε να προωθείς τη συναισθηματική και διανοητική ανάπτυξη".
Mayer και Salovey (ψυχολόγοι).

Ο Γκαίτε είχε πει "είμαστε σχηματοποιημένοι και διαμορφωμένοι από αυτά που αγαπάμε", και πιθανά η ευφυΐα είναι ένα "καλούπι" δοσμένο από την καρδιά. Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι μια ουσιαστική κατανόηση των όσων μαθαίνουμε. Όταν η μάθηση έχει ριζωθεί στην καρδιά, καθώς και στο μυαλό, το μάθημα έχει μετατραπεί σε σοφία.

Έχει ειπωθεί ότι η επόμενη φάση της ανθρώπινης εξέλιξης θα βασισθεί στη μείωση του εγωιστικού ανταγωνισμού και στην αύξηση της συλλογικότητας, όχι υπό τη μορφή δεσποτισμού αλλά υπό τη μορφή μιας διευρυμένης αίσθησης του εαυτού μας. Ο ψυχαναλυτής Otto Rank προέβλεψε ότι "η δημιουργικότητα και ο μυστικισμός ...θα αποτελέσουν την ίδρυση ενός νέου ψυχολογικού ατόμου και μέσω αυτού (ή αυτής) θα επέλθει ο καινούριος πολιτισμός".

Ο βαθμός συνεργασίας που θα απαιτηθεί στο μέλλον μπορεί να σημάνει ότι η ΕΙ(συναισθηματικη νοημοσύνη) και άλλες μορφές ευφυΐας, όπως η δημιουργικότητα και η αυτο-υπέρβαση, θα εκτιμώνται περισσότερο από την ευφυΐα που μετριέται από τα τεστ IQ. Μία ευφυΐα επικεντρωμένη στην καρδιά, είναι επικεντρωμένη στον Εαυτό και επομένως έχει μια υπεράνθρωπη και διαπροσωπική σύνδεση. Η επόμενη φάση της εξέλιξης, με τις τεράστιες προκλήσεις και το αυξανόμενο πλήθος πληροφοριών, θα απαιτεί μια "ολοκληρωμένη" ευφυΐα με πρόσβαση στο άπειρο.


****Στην επόμενη αναρτηση θα κάνουμε τεστ συνασθηματικης νοημοσύνης.

Να μου ειστε ολοι καλά.

63 σχόλια:

γυάλινο δάκρυ είπε...

Δηλαδή κάποιος με συναισθηματική νοημοσύνη δεν απογοητεύεται, δεν γίνεται ποτέ απαισόδοξος, δεν νίωθει ποτέ συναισθηματική κούραση και παραίτηση, δεν ξεσπάει, δεν κάνει λάθη; Μόλις διαπίστωσα ότι είμαι συναισθηματικώς χαζή :)))
Καλησπέρα!

ATHENA είπε...

Η ΕΠΙΤΟΜΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ, ΝΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΤΙΑ, ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΑΤΤΕΙΣ ΑΝΑΛΟΓΩΣ (ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΚΑΚΟ, ΠΡΟΣΟΧΗ Σ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ...)

ΦΙΛΙΑ

pandora είπε...

Αν το IQ ήταν πρόκριμα εξέλιξης και επιτυχίας τότε γιατί άτομα με υψηλό δείκτη ευφυίας μένουν στάσιμα ή είναι υπάλληλοι άλλων με θεωρητικά μικρότερο δείκτη; Σίγουρα κάτι άλλο κάνει τη διαφορά και ενδεχομένως αυτό να είναι το EQ.

Talisker είπε...

Eγω τωρα την αληθεια μου να την πω
ειμαι σε ολα συναισθηματικα ωριμη
φτανει να μην με κυριευσει το συναισθημα

εκει ..τα παιζω!

και ξερω δεν ειναι καθολου καλο και ωριμο αυτο:)

πφφφ
στο τεστ θα κανω οτι λειπω

στο λεω!

φιλια πολλα πολλα πολλα
Φαρα μια!

Κωνσταντινος είπε...

πληρέστατη η ανάρτηση.
Οι αρχαίοι πίστευαν πως έχουμε δυο κέντρα νόησης,ένα στο εγκέφαλο και ένα στο ηλιακό πλέγμα.
Οι σύγχρονοι (τρομάρα τους) μας λένε πως ένας είναι ο επεξεργαστής μας.
Ο,τι δηλαδή μηνύματα μας στείλει το συναίσθημα μέσα από την προσέγγιση τελικά ο εγκέφαλος μας τα επεξεργάζεται.
Συνεπώς αυτός κατέχει την ευθύνη των αποφάσεων και αντιδράσεων. Συνεπώς επίσης κατέληξαν πως όλα από τον εγκέφαλο μας απορρέουν.
Αυτό που δεν συνυπολόγισαν είναι πως μπορεί ένας ψυχισμός να στέλνει άφθονα,πλούσια και επαρκεί μηνύματα στο εγκέφαλο και ένας άλλος λιγότερα και όχι τόσο σαφή.

Καλό απόγευμα

αχτίδα είπε...

Απο αισιοδοξία σχίζω, απο συναίσθημα έχω τόσο που περισεύει , απουπομονή..γαιδουρίσια, απο νοημοσύνη..ε! δεν είμαι και η πρώτη, απο ξεσπάσματα και συγκράτιση..μπορώ να κάνω τον άλλο να αναρρωτιέται αν είμαι αδιάφορη..ε! βγάλε νόημα!

ILive2LoveMe είπε...

Εγώ απλά εύχομαι να μπορούσε ο καθένας να εργαστεί τόσο πολύ για τον εαυτό του με τον εαυτό του, που να καταφέρει να φτάσει σε μια τέτοια κατάσταση. Θέλω να πιστεύω ότι οι άνθρωποι έχουμε ήδη αυτή τη δυνατότητα, όμως εθελοτυφλούμε. Το 'παίζουμε' ή γινόμαστε σκληρότεροι γιατί θεωρούμε ότι έτσι θα επιβιώσουμε καλύτερα. Αυτό δυστυχώς κάνει τον εγωϊσμό μας εντονότερο άρα την εσωτερική μας όραση κοντύτερη. Κοινώς, δεν θέλουμε να δούμε πέρα από το δάχτυλο μας. Αν πούμε στον άλλο απλά πως έχουμε πονοκέφαλο θα μας απαντήσει συνήθως, 'βρε κι εγώ ξέρεις τι τραβάω ... ' με κείνο ή το άλλο.
Το να μπορείς όμως να νιώσεις τον πόνο που νιώθω ο άλλος στο ίδιο σημείο που πιθανότατα έκοψε το δάχτυλό του... χμμ το έχω αισθανθεί πολλές φορές, δεν ξέρω κατά πόσο έχει να κάνει κάτι αυτό. Έχω θεωρηθεί απίστευτα συναισθηματική και υπερβολικά ευαίσθητη κατά κάποιους ανθρώπους. Όχι πως με νοιάζει, αλλά αυτή ήταν η κρίση τους.
Ε τώρα σε θυμούς και ξεσπάσματα δεν είμαι και η κορυφή του ελέγχου των συναισθημάτων, αλλά πάντα προσπαθώ. Ξεκινώ με υπομονή, μόνο που δεν καταλήγει πάντα σε κάτι ήρεμο. Άλλες πάλι φορές που θα έπρεπε ίσως να αντιδράσω διαφορετικά , στέκομαι ήρεμη και χαμογελώ σε σημείο που νομίζουν πως τους κοροιδεύω, ενώ εγώ απλά τους κατανοώ βάζοντας τον εαυτό μου στα δικά τους λάθη, θέλω, ποθώ. Πιστεύοντας ότι θα μπορούσα να ήμουν εγώ που το έκανα , άρα... συγχωρώ. Βλακεία , ηλιθιότητα, ή καλό κοντρόλ ?Ή ίσως κάτι άλλο. Είδωμεν...

Φιλιά Αναστασία μου.

venceremos είπε...

ειμαι ευγνωμων για την πληρεστατη αναλυση του θεματος.
πολλες φορες εχω ακουσει να αναφερουν την συναισθηματικη νοημοσυνη κι αλλες τοσες εχω αναρωτηθει.
αν καταλαβα λοιπον καλα και με λιγα λογια, αυτοι οι ανθρωποι που αντιμετωπιζουν στην ζωη τα πραγματα απλα,κι αυτη την απλοτητα την χαιρονται χωρις δυσκολια,ειναι συναισθηματικα ευφυεις.
Αχ ποσο θαθελα να τους κλεψω λιγη συναισθηματικη ευφυια!!!!

eirini είπε...

Όσο μεγαλώνουμε γινόμαστε συναισθηματικά ωριμότεροι, ελέγχουμε καλύτερα τις αντιδράσεις μας. Τουλάχιστον εγώ το προσπαθώ... ας περιμένω όμως καλύτερα το τεστ!!!

Φιλάκια!

παπαρουνα είπε...

περι EQ αν δεν κανω λαθος ο λογος...τα βρισκω σκουρα παντα μ αυτο το θεμα ενω ειναι τοσο ενδιαφερον..
θαθελα να μαθω ειναι κατι που το καλλιεργουμε η μας το κληροδοτουν οι γονεις μας?

προσωπικα πιστευω υστερω λιγο ως προς την συγκρατηση των νευρων μου,εκρυγνυμαι ευκολα..αλλα και ξεθυμαινω αμεσως...οσο αναφορα την επικοινωνια ειμαι τζιφος..ειμαι πολυ ντροπαλη με βλεπω να μενω στη ιδια ταξη στο τεστ σου χαχα!!

με αγωνια θα περιμενω το τεστ που θα αναρτησεις στο επομενο ποστ αν δεν κανω λαθος
με ενδιαφερει πολυ!!

την καλησπερα μου στην ομορφη κερκυρα!!!!

anepidoti είπε...

φιλενάς, στα δύσκολα μας ρίχνεις....
λοιπόν....θα πω κι εγώ, αν και η ανάρτηση είναι πληρέστατη, αυτές είναι οι πλέον νέες θεωρίες και βλέπουμε, απ' όσο ξέρω...
υπάρχει το IQ και το EQ, δηλ. ο δείκτης ευφυίας και ο συναισθηματικός, ενώ μέχρι πριν λίγα χρόνια μιλούσαμε για IQ μόνο. Εγώ προσωπικά, καλύπτομαι περισσότερο με τον συνδυασμό, κι ας μην τόχω!Ο δείκτης ευφυίας κάποια στιγμή ολοκληρώνεται, συνδυασμός κληρονομικότητας και εκπαίδευσης, με την ευρεία έννοια, πάει και τελείωσε.
Ο άλλος όμως, η συναισθηματική νοημοσύνη δηλ. συνεχώς μπορεί να βελτιώνεται, μέχρι τον θάνατο.
Εκεί είναι η ουσία και η πρόκληση, όλα αυτά που παραθέτεις , είναι όλες μας οι προσπάθειες για αυτοβελτίωση, στο κάτω κάτω...
αυτά κουβεντιάζουμε συνεχώς και το παλεύουμε!
δηλ. ο έλεγχος συναισθημάτων και η κατανόηση των γύρω μας, δεν είναι μονίμως αητούμενα;
μη μας τρομάζουν οι ορολογίες, άλλωστε πάλι τους αρχαίους επικαλούνται για μια νέα παράμετρο που για την αρχαία Ελλάδα δεν ήταν καθόλου νέα...
-στο τεστ...φοβάμαι κυρία..θ' αποκαλυφθώ και τρέμω την κριτική-
υπογραφή:
ανεπίδοτη η συναισθηματικά ανώριμη?

anepidoti είπε...

τα αητούμενα είναι αιτούμενα
χιχιχι
φεύγω και αργά θα σας δω!
φιλούρες!

Απόστολος Σαμπαζιώτης είπε...

ενδιαφέρον το θέμα και η ανάρτηση.. για περισσότερες πληροφορίες προτείνω τα βιβλία του Daniel Goleman σχετικά.. την καλησπέρα μου!

kryos είπε...

Καλησπέρα Αναστασία μου !!!

Είναι τόσο πλήρης η ανάρτησή σου που νομίζω ότι δεν χρειάζεται να προστεθεί τίποτε άλλο .... αλλά εγώ θα ήθελα εδώ να βάλω ένα περιστατικό που είχαμε συζητήσει κάποτε κάπου αλλού και που αποτέλεσε την αφορμή να ξεκινήσουν στην Αμερική προβληματισμοί στο θέμα της νοημοσύνης γενικότερα αλλά και της κατεύθυνσης της παιδείας .

Ένας μαθητής λοιπόν αριστούχος στο δεύτερο έτος ενός κολεγίου και με όνειρο του να μπει στην ιατρική του Χάρβαρντ, μαχαίρωσε ένα καθηγητή του στον αυχένα επειδή τόλμησε να του βάλει σ ένα τεστ 80 ....πριν το κάνει αυτό είχε σκεφτεί να αυτοκτονήσει λόγω της βαθμολογίας του .
Αργότερα μεταφέρθηκε σε ιδιωτικό σχολείο όπου αποφοίτησε πρώτος στην τάξη του με πάρα πολλά συμπληρωματικά μαθήματα και με έπαινο.....ποτέ όμως δεν ζήτησε συγνώμη για την πράξη του.

Αυτά λοιπόν είναι τα αποτελέσματα ενός ανταγωνισμού που καλλιεργείται στα εκπαιδευτικά ιδρύματα κι αργότερα σε κάθε κοινωνική δραστηριότητα .... δίνουμε εφόδια στα παιδιά μας όχι για να συνεργαστούν με άλλους συνανθρώπους τους για την γενική ευημερία ,αλλά για τα χρησιμοποιήσουν ανταγωνιζόμενα τον διπλανό τους.


Εδώ και πολλά χρόνια σε διάφορες χώρες του εξωτερικού λειτουργούν δημοτικά πρότυπα σχολεία εστιασμένα στην επιστήμη του εαυτού και στην συναισθηματική νοημοσύνη.

Θα καταχραστώ την φιλοξενία σου για να φέρω κι εδώ τις γενικές κατευθύνσεις ενός τέτοιου σχολείου που ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΑΠΌ ΤΟ 1978 .

- Αυτοεπίγνωση.
Παρατήρηση του εαυτού και αναγνώριση συναισθημάτων....κατανόηση μεταξύ σκέψεων συναισθημάτων και αποφάσεων.


- Προσωπική λήψη αποφάσεων.
Ελεγχος των πράξεων και κατανόηση των συνεπειών τους ....να κατανοείς αν η σκέψη ή το συναίσθημα κυβερνά μια απόφαση σου.


-Χειρισμός συναισθημάτων με παρακολούθηση του εσωτερικού μονολόγου.
Να συνειδητοποιείς τι κρύβεται πίσω από ένα συναίσθημα.


-Έλεγχος άγχους με μεθόδους χαλάρωσης.


-Ενσυναίσθηση.
Να κατανοείς τα συναισθήματα και τις έγνοιες των άλλων και να μπορείς να μπαίνεις στη θέση τους......να σέβεσαι το ότι μπορούν να νιώθουν διαφορετικά σε κάποια πράγματα.


-Επικοινωνία.
Να εκφράζεις με αποτελεσματικό τρόπο τα συναισθήματα σου ...να υποβάλεις εύστοχα τις σωστές ερωτήσεις στον κατάλληλο χρόνο....να είσαι καλός ακροατής......να στέλνεις θετικά μηνύματα και όχι κατηγόριες.


-Ρήξη της αυτοαπομόνωσης.
Να εκτιμάς την σωστή έκφραση των συναισθημάτων των άλλων και να εδραιώνεις την εμπιστοσύνη στις ανθρώπινες σχέσεις....να γνωρίζεις πότε είναι ασφαλές να διακινδυνεύεις να μιλάς για προσωπικά συναισθήματα.


-Ενόραση .
Να μπορείς να αναγνωρίζεις τα πρότυπα που καθοδηγούν την ζωή σου.....να μπορείς να τα αναγνωρίζεις και στους διπλανούς σου.


-Αυτοαποδοχή.
Να νιώθεις περήφανος και να βλέπεις τον εαυτό σου από θετικό πρίσμα.....να αναγνωρίζεις τα θετικά και αρνητικά σου σημεία....να είσαι σε θέση να αστειεύεσαι με τον εαυτό σου.


-Προσωπική υπευθυνότητα .
Να αναλαμβάνεις την ευθύνη και να αναγνωρίζεις τις συνέπειες των αποφάσεων και των πράξεων σου....να αποδέχεσαι τα συναισθήματα σου και τις διαθέσεις σου και να ολοκληρώνεις τα καθήκοντα που έχεις αναλάβει.


-Διεκδικητική στάση.
Να γνωστοποιείς τις έγνοιες και τα συναισθήματα σου χωρίς θυμό αλλά και χωρίς παθητικότητα.


-Συνεργασία.
Να ξέρεις πότε και πως να ηγηθείς και πότε να ακολουθήσεις τους άλλους.


-Λύση συγκρούσεων.
Να γνωρίζεις τρόπους για να λύσεις μια διαφωνία που μπορεί να προκύψει χωρίς επιθετικότητα και ζαβολιές....να μάθεις να διαπραγματεύεσαι ένα συμβιβασμό ώστε να βγαίνουν όλοι κερδισμένοι.

Σε γενικές γραμμές αυτά που ανέφερες κι εσύ στην ανάρτησή σου .

Διάβαζα τρόπους διδασκαλίας στο βιβλίο του Goleman ... σε μία από αυτές έβαζαν σε παιδιά του νηπιαγωγίου να λύσουν όλοι μαζί ένα puzzle χωρίς να μιλάνε .... να μάθουν να συνεργάζονται χωρίς να φωνάζουν και να σπρώχνονται επικοινωνώντας μόνο με τη γλώσσα του σώματος .

Φαντάζεσαι Αναστασία μου μια ολόκληρη γενιά με αποφοίτους από τέτοια σχολεία ? ... ελπίδα για όλη την ανθρωπότητα .

Να έχεις μια υπέροχη βραδιά καλή μου !!! sorry για το σεντόνι και συγχαρητήρια για την ανάρτηση .

Φιλιά !!!

Aspa είπε...

Μου έκαναν εντύπωση τα λόγια του Αριστοτέλη… Κάτι ήξερε… Οι περισσότεροι είμαστε συνεχώς εκνευρισμένοι αλλά με τον λάθος τρόπο, λάθος άνθρωπο κλπ.
Πότε είναι το τεστ; Το περιμένω με ανυπομονησία!!!

faraona είπε...

γυαλινο δάκρυ μου
φυσικα και και περνάει μεσα απο ολα αυτα που λες...ολοι μας τα περνάμε.Η συναισθηματικη νοημοσύνη ειναι ομως αυτη που μας κανει να μπορουμε να τα παλέψουμε και να κατανοούμε καθε φορά ακριβως τι μας συμβαίνει και γιατι.

faraona είπε...

ATHENA μου με μιά τέτοια συναισθηματικη νοημοσύνη τον Μεσαιωνα σε ρίχναν στην πυρρά επι τόπου.

"ΝΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΤΙΑ, ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΑΤΤΕΙΣ ΑΝΑΛΟΓΩΣ (ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΚΑΚΟ, ΠΡΟΣΟΧΗ Σ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ...)"

Ειδικα σ αυτο το σημείο καταλαβαινεις....χαχαχα!!!
Σήμερα όμως ειναι απαραίτητο πια ...δεν μπορει να γίνει αλλιως αν θέλουμε να λεγόμαστε ανθρωποι.

πολλα φιλια

faraona είπε...

Tali μου
ουέ κι αλλήμονό σου αν κάνεις οτι ταχαμου λείπεις στο τέστ!!!Θα κατασκηνώσω εξω απ την πόρτα του μπλογκ σου και δεν θα φεύγω.
Και να μην σε ΚΥΡΙΕΥΕΙ κυρία μου το συναίσθημα...ΑΠΑΙΤΩ να το ΚΥΡΙΕΎΕΙΣ εσυ σε μόνιμη βάση.
μάκια σου.

faraona είπε...

KΩΝΣΤΑΝΤΊΝΕ μου
κρατω αυτο:
"Αυτό που δεν συνυπολόγισαν είναι πως μπορεί ένας ψυχισμός να στέλνει άφθονα,πλούσια και επαρκεί μηνύματα στο εγκέφαλο και ένας άλλος λιγότερα και όχι τόσο σαφή"
Παρα πολυ ωραια η παρατήρηση σου!

faraona είπε...

Αχτίδα μου
δεν ειναι αναγκη να μου πεις τίποτα ...χαχαχα!!!! εχω καταλάβει προ πολλου ,πολλα για σενα.
Το σίγουρο ειναι οτι εισαι χρυση καρδιά!

faraona είπε...

Τζενούλα μου κρατω αυτο:

"Εγώ απλά εύχομαι να μπορούσε ο καθένας να εργαστεί τόσο πολύ για τον εαυτό του με τον εαυτό του, που να καταφέρει να φτάσει σε μια τέτοια κατάσταση. Θέλω να πιστεύω ότι οι άνθρωποι έχουμε ήδη αυτή τη δυνατότητα, όμως εθελοτυφλούμε. Το 'παίζουμε' ή γινόμαστε σκληρότεροι γιατί θεωρούμε ότι έτσι θα επιβιώσουμε καλύτερα. Αυτό δυστυχώς κάνει τον εγωϊσμό μας εντονότερο άρα την εσωτερική μας όραση κοντύτερη. Κοινώς, δεν θέλουμε να δούμε πέρα από το δάχτυλο μας."

Νομίζω τα είπες όλα μ αυτό.

faraona είπε...

Καρυστινη μου όμορφη μ αυτό:

"ανθρωποι που αντιμετωπιζουν στην ζωη τα πραγματα απλα,κι αυτη την απλοτητα την χαιρονται χωρις δυσκολια,ειναι συναισθηματικα ευφυεις"
Τα είπες οοοολα!!!

faraona είπε...

ειρηνη μου
ναι σίγουρα ετσι ειναι...μεγαλώνοντας συνήθως ωριμάζουμε ...αν και ξέρω και κάποιες περιπτώσεις ...σκέτα ξύλα απελέκητα ρε παιδί μου....σκέτα ντουβάρια!
Στην επομενη αναρτηση το τεστ.
φιλια!

faraona είπε...

Παπαρουνα μου
ναι στην επομενη αναρτηση το τεστ.
πολλα φιλια και ...ουδεις τέλειος!

faraona είπε...

ανεπιδοτη?
Θα σε περιμένω στην γωνια με το τεστ να ερθεις απ το χεράκι με την Τάλι.
Μέχρι να ωριμάσετε και να πέσετε απ το δένδρο τεστ θα σας κάνω...χαχαχα!!!

faraona είπε...

Απόστολε
καλως όρισες στην παρέα μας!
Ναι ο Goleman εχει γραψει πολλα για την συναισθηματικη νοημοσύνη.
Να μας ερχεσαι!

faraona είπε...

Ηλία μου και μόνο στην σκέψη αυτου:


"Φαντάζεσαι Αναστασία μου μια ολόκληρη γενιά με αποφοίτους από τέτοια σχολεία ? ... ελπίδα για όλη την ανθρωπότητα ."
ανατριχιασα!!!
Και τι δεν θα εδινα να το ζούσα κατι τέτοιο ...νομίζω θαταν εξαιρετικη τύχη να το δουν τα μάτια μας!
Το ευχομαι να παρει ευχη αποο καρδιας πραγματικα....

καλο σου βράδυ φίλε μου ...τα σχόλια σου πάντα ειναι ΔΑΣΚΑΛΟΙ.

faraona είπε...

Ασπα μου
το τεστ στην επομενη αναρτηση κορίτσι μου!
Νασαι καλα!

faraona είπε...

Pandora μου
ναι φυσικα αυτο κανει την διαφορα!!!
Αυτο λεω κι εγω με την αναρτηση για την συναισθηματικη νοημοσύνη.

καλως μας ηρθες!

anepidoti είπε...

φαραονούλα μου έβαλα
ΜΟΥΣΙΚΗ!!!!
ευχαριστώ ευχαριστώ ευχαριστώ!!!!!!!!
φιλούρες - ματς μουτς!!!

οι οδηγίες πολύτιμες!!!

faraona είπε...

Μπραβο ανεπιδοτη!!!
Τέτοια προοδος πιαααα!!!
Χααχα!!!Σιγα τις οδηγίες βρε...
χαρηκες?
φιλια!

karaflokotsifas είπε...

Μετα απο αυτην την ανάρτηση και τοοοοσο
καιρο απουσίας....εύχομαι οτι καλύτερο και ζητω χιλια συγνώμη για την αδικαιολόγητη απουσία μου

κοτσιφοφιλώ σε

τσίου!!!!!!

suncitizen είπε...

Ρωτήστε και μένα που είμαι gay και συναντώ συνέχεια Έλληνες gay πάμφτωχους σε συναισθηματική νοημοσύνη, που είναι ανίκανοι να δώσουν κάτι παραπάνω από σεξ, άσχετα με το τι πιστεύουν και το τι λένε ότι ψάχνουν...
Είναι άνθρωποι που δεν τολμούν να οραματιστούν, να σκεφτούν το μέλλον. Το μόνο που μπορούν να ψάξουν είναι το σεξ γι απόψε το βράδυ. Μετά ύπνο και αύριο πάλι...
Τραγικό! Χαμένες ζωές - καμένες ψυχές! Όμως, ας είναι καλά και οι κοινωνία μας, που μας διδάσκει ότι gay αυτονόητα σημαίνει πόρνη!

faraona είπε...

Karaflokotsifako μου
σε φιλω και σου ευχομαι καθε καλο!
Ε και μην μου ζητας συγγνωμην πια...λες κι εκανες κατι τοοοσο κακο!
φιλια

τα παπούτσια της Dorothy είπε...

Περιμένω το τεστ! Είχα κάνει πριν από χρόοοοονια, όταν ήμουν φοιτήτρια, και τεστ δημιουργικότητας επίσης, μετά από κάποιες σχετικές διαλέξεις. Αυτό που είχα κάνει είχε κάτι ερωτήσεις τύπου: είστε ναυαγός, διαλέξτε από τη λίστα τα αντικείμενα που πιστεύετε ότι θα ήταν χρήσιμο να έχετε μαζί σας, ζωγραφίστε τον θυμό σας και διάφορα τέτοια :)

faraona είπε...

suncitizen
καλως ορισες στην Αψινθο!
Γενικο ειναι το κακο...δεν συμβαινει μονο με τους gay που δεν μπορουν να προσφέρουν παρα μόνο σεξ.
Προσωπικα για μενα ειτε ειναι γυναίκα ,ειτε ειναι gay οι αιτίες ειναι ακριβως ίδιες που δεν αφήνουν να ωριμάσει κάποιος συναισθηματικα.
Μιλάμε για ανθρώπους εδω πάντα και δεν βάζουμε ταμπέλες σε κανέναν.
Μόνο η αγάπη και η πλήρης αποδοχή της ελευθερίας του συνανθρώπου μας
χρειάζεται.Τίποτε αλλο.

καλο βραδυ

faraona είπε...

Ντοροθυ μου
στην επομενη αναρτηση κουκλα μου ναι?
φιλια!

Δημιουργία είπε...

Κατατοπιστικοτατα οσα γραφεις για τη συναισθηματικη νοημοσυνη. Περιμενω τωρα και το τεστ, να δω τι θα καταφερω!

faraona είπε...

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ μου
ολοι αυτο περιμένετε ε?
Ωραια ωραια ...στην επομενη αναρτηση.

φιλια!

Γλαυκη είπε...

Φαραωνα μου,αρχικα υπέροχη ανάρτηση...
ξεκινωντας από τον Αριστοτέλη..θεωρω πως στη συναισθηματική νοημοσύνη είχε απόλυτο δίκιο λέγοντας ότι είναι καλο να νιωθουμε τα πράγματα τη στιγμη που πρέπει,και σε σχέση με τα πράγματα που πρέπει και για το λόγο που πρέπει και με τον τρόπο που πρέπει,αυτό είναι θεωρητικά το άριστο!
για μένα σημασία δεν έχει απλά τι νιωθουμε αλλά και το πως το εκδηλώνουμε....
εγω μιλώντας πια προσωπικά..θεωρώ πως για κάθετι που νιώθουμε καλό είναι να δίνουμε λίγο χρόνο..σε μας τους ίδιους για την εκδήλωσή του.Συναισθηματική νοημοσύνη ..ίσον...αληθεια....να κατανοούμε την αλήθεια του συναισθήματος...

Coco είπε...

ωχ, τώρα αναρωτιέμαι, αν έχω κάνει κανένα λογικό πράγμα στη ζωή μου!

πάντως το τεστ θα το κάνω με το χέρι πάνω στο ηλιακό πλέγμα!

faraona είπε...

Γλαύκη μου πολυ ωραια το λες!
Να κατανοούμε την αλήθεια του συναισθήματος.
Και κυρίως να αντιλαμβανόμαστε τι ειναι το συναισθημά μας.
Θα εκπλαγούμε αν το κάνουμε γιατι θα ανακαλύψουμε οτι παραπάνω απο το 50% των συναισθημάτων μας ειναι ψεύτικα και δημιουργουνται εξ αιτίας των συνειρμών μας που καλο ειναι να μαθουμε να τους ελέγχουμε!
Λεω καλο ειναι με καθε επιφυλαξη γιατι βλέπω οτι γυρω μου οι περισσότεροι ανθρωποι δεν γουστάρουν καθόλου τέτοιες διαδικασίες που τους αφαιρούν τα ψεύτικα συναισθήματα ...τουναντίων αρέσκονται «στην παραμύθα» οπως θάλεγε και καποιος μεγάλος μουσικοσυνθετης αν ζουσε.
Σε φιλω.

faraona είπε...

Coco μου
ξερω οτι θα καταλάβεις πολυ καλα τι θέλω να πω γι αυτο θα στο πω.

Ειναι διαφορετικο πραγμα να μην εχει κανει καποιος τιποτε λογικό στην ζωή του απο το να κάνει μόνιμα πράξεις μεσα απο συναισθηματικη πανούκλα.
Το καθαρό συναισθημα ειναι το ζητούμενο...

suncitizen είπε...

faraona τουλαχιστον οι str8 έχουν μια παράδοση , ένα μπούσουλα. Οι gay στην Ελλάδα κάνουν τώρα τα πρώτα τους βήματα και η ανωριμότητα και επιπολαιότητά τους είναι παροιμιώδης. Ό,τι απέμεινε το ισοπεδώνουν τα complex που πηγάζουν από την κοινωνική απόρριψη προς τους gay.

Απόστολος Σαμπαζιώτης είπε...

επανέρχομαι γιατί ο suncitizen έθιξε ένα πολύ σημαντικό θέμα..
όντως - χωρίς να είναι στις προθέσεις μου οι διαχωρισμοί str8-gay - το γεγονός ότι οι ομοφυλόφιλοι δεν έχουν ένα μπούσουλα όπως λες σωστά, μια μαθημένη παράδοση στις σχέσεις όπως οι str8 από το μοντέλο "σύζυγοι, πατέρας-μητέρα", έχει ενίοτε ως αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να βρουν το δικό τους τρόπο συναισθηματικής έκφρασης κι επικοινωνίας..
δε θα μιλούσα τόσο για επιπολαιότητα, όσο για το ότι δεν έχουν μάθει πώς είναι οι σχέσεις, αλλά πρέπει να ανακαλύψουν τον τρόπο τους μόνοι - εκεί νομίζω εντοπίζεται κυρίως το πρόβλημα.. την καλησπέρα μου!

faraona είπε...

suncitizen
νομίζω οτι μόλις εχουν απόλυτη αποδοχη απο την κοινωνία και τους συμπεριφέρεται πια ο κόσμος οπως και τους υπόλοιπους ανθρώπους τότε θα σταματήσουν κι αυτοι να πιστεύουν οτι ειναι κάτι ιδιαίτερο.Γιατι εκει ειναι το θέμα .
Επειδη ειναι άτομα με ελλείματα αγάπης μέσα τους, με το που αρχίζουν να συμπεριφέρονται διαφορετικα απο τα συνηθισμένα, νομίζουν οτι ο κόσμος τους προσέχει λίγο παραπάνω και παρηγοριούνται λιγάκι.
Αυτο φυσικα ειναι ενα μέρος απο την συμπεριφορά και τον ψυχισμό τους.
Υπάρχουν και πολυ πιο σοβαρα κομμάτια απο αυτο.

καλο απόγευμα

faraona είπε...

Απόστολε εχεις δίκιο σ αυτο που λες.Μιλας ομως με σχήμα προθύστερον σαν δηλαδη κάποιος να γίνεται ομοφιλόφυλος γιατι δεν εχει μητερα και πατερα .Εχουν οι περισσοτεροι. Αλλα οι ίδιοι ανατρέπουν το πρότυπο όταν κάτι δεν πάει καλα και κυρίως οταν και κανείς άλλος απο το περιβάλον δεν βοηθά στο να πάει καλα.(φυσικα δεν μιλω εδω για τους έχοντες ορμονικό πρόβλημα)
Αν και για μένα προσωπικα αυτο το «καλα» ειναι σχετικο γιατι ειμαι απο τους ανθρώπους που εφ οσον καποιος η κάποια ειναι καλα με τον εαυτο του/της και δεν ζει με σκοπο να ενοχλει τους γύρω ...δεν υπάρχει πρόβλημα.
Ξέρεις καποτε ο κόσμος πετροβολούσε τις γυναίκες που μοιχέυονταν η που γινόντουσαν πόρνες.Οχι οτι σημερα δεν συμβαινει αλλα υπάρχουν κράτη που αυτά ειναι πιά παρελθόν.Η ακόμη κι όταν χώριζε παλιά μια γυναίκα η αν αποκτούσε παιδι χωρις ναναι παντρεμένη ήταν δαχτυλοδικτούμενη και την θεωρούσαν κι επικίνδυνη.Τωρα πια οχι....Ετσι θα γίνει και με την ομοφιλοφιλία σιγα σιγα.

καλο απογευμα

Απόστολος Σαμπαζιώτης είπε...

αν βγαίνει αυτό το συμπέρασμα faraona ευκαιρία να το διορθώσω - μάλλον συντακτικό είναι το λάθος.. προφανώς και δεν εννοώ αυτό, θα ήταν άλλωστε αστείο.. αυτό που προσπαθώ να πω είναι ότι για τους str8 είναι εύκολο και μαθημένο από νωρίς - αυτονόητα - να ξεκινήσουν το σχετίζεσθαι μιμούμενοι τη σχέση των γονιών τους, κάτι που δεν ισχύει πάντα με τους ομοφυλόφιλους.
το αφήνω εδώ, μιας και ο χώρος ενός σχολίου δεν είναι μάλλον ο καταλληλότερος για να ανοίξει μια τέτοια συζήτηση αποφεύγοντας τις παρανοήσεις! καλησπέρα και πάλι!

faraona είπε...

Απόστολε εχεις απολυτο δίκιο για το χώρο των σχολίων...πιστεύω οτι ειναι το τρωτό σημείο των μπλόγκ.
Πολλες φορές εδω προσπαθω να δω και με το μάτι του απλού αναγνώστη τα σχόλια και επεξηγώ, (με τον δικο μου τρόπο φυσικα),κάτι που μου φαίνεται οτι μπορεί να εισπραχθει σαν λάθος.Εξ ου και «η παρατήρηση μου».Καλοπροέραιτα ειπα ο,τι ειπα!
Σε χαιρετω και θα χαρω να τα λέμε!

EVISSA είπε...

την διαφορά την κάνει η δυνατότητα αντίληψης-κατανόησης του περιβάλλοντος και κατ΄ επέκταση η δυνατότητα προσαρμογής σ αυτό.Λαικά στο χωριό μου το έλεγαν έτσι"τι να το κάνεις το μυαλό άμα είσαι ντουβάρι(τοίχος) εννοούν ασυγκίνητος)τα χει πει όλα η λαική παρατήρηση και η εμπειρία ,πρίν τα πει η επιστήμη.Εχω δημοσιεύσει στο παρελθόν ένα σχετικό άρθρο με τον τίτλο "περί συναισθηματων και λογικής¨" σε έντυπη μορφή για την διάκριση των δύο.
Καλημέρα γλυκειά Φαραώνα .

Talisker είπε...

-ω ποσα σχολια!!

δεν προλαβαινω να τσιμπηθω απο κανενα
εχω κενο και περασα να σου πω πως

ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΥΡΙΕΥΩ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΠΑΝΤΑ ..
-αφηνομαι ..

μμμμμ γι αυτο εγω ξερεις αυριο..αν αλλαξεις αναρτηση....

να λεω να φυγω..

-χιονισε πολυ πολυ στο Καιμακ

και παω να θαφτω!!!

χχχχχχχχχχχχ

ποιος με σωζει???

______________________________


φιλια πολλα και θα τα πουμε το απογευμα τηλ.:)

faraona είπε...

Tali?
Aσε κάτω τα απρε σκι αμέσως και κάτσε εδω θα έχουμε τεστ σε λίγο...αυριο μεθαύριο...
ειμαι και αρρωστη και δεν ξερω πότε...αλλα εσυ εδω μην κουνηθεις...δεν θα την γλιτώσεις.

χαχαχααααχχχχχχχχχ!!!!!
~:))

faraona είπε...

Evissa μου πολυ θαθελα να το διαβάσω αυτο το αρθρο σου...δεν υπάρχει κάπου να το δω η αν ήθελες να μου το εστελνες με μέϊλ....ε?
σε φιλω.

Coco είπε...

πωπω, περαστικά, γρήγορα καλά!

faraona είπε...

Ευχαριστω ποδηλάτισσα μου!!!

Ξυπόλυτη είπε...

Εγώ περιμένω με ανυπομονησία το τεστ. Με τρελαίνουν αυτά σου τα θέματα Φαραώνα μου !!!

Σε φιλώ γλυκά.

faraona είπε...

Ξυπολητακι μου δεν ειναι τυχαίο που σε τρελλαίνουν.Αυτο το ξέρεις ετσι δεν ειναι?

Adamantia είπε...

Λενε οτι ενας ανθρωπος ειναι πραγματικα ισορροπημενος οταν ο δεικτης ευφυιας και ο δεικτης συναισθηματικης νοημοσυνης ειναι στο ιδιο επιπεδο. Οταν υπαρχουν μεγαλες διαφορες μεταξυ των δυο, πρεπει να δουμε τι δεν παει καλα.
Καλο σαββατοκυριακο!!

Ξυπόλυτη είπε...

Όχι νομίζω ότι δεν είναι τυχαίο, Φαραώνα μου ...

faraona είπε...

Adamantia μου ναι τοχω διαβασει κι εγω και βέβαια ακριβως ιδια δεν μπορουν ναναι, αλλα τουλάχιστον να μην ειναι μεγάλη η ψαλίδα.
σε φιλω.

faraona είπε...

Ξυπολητάκι μου
;;)))

η κοπέλα με το καναρινί φόρεμα... είπε...

Δεν ξέρω, μα σήμερα απολαμβάνω τις αναρτήσεις σου.
Όλα όσα παρέθεσες, σε συνδιασμό με το σχόλιο "σεντόνι" του Κρυου όπως χιουμοριστικά το χαρακτήρισε ο ίδιος, ήταν μια ένεση ζωής, που ενίοτε ξεχνάμε να χορηγήσουμε στον εαυτό μας. Και αντί αυτών, καταφεύγουμε σε άλλες ενέσεις... μπότοξ, λέω εγώ!
Για να δούμε τι θα δείξει το τεστ...
Μια γλυκιάκαι τρυφερή καληνύχτα απόψε!

faraona είπε...

Καναρινί μου
ο Ηλίας σχολιάζει μα και αναρτα στο μπλογκ του κυρίως, θεματάρες,μ ολη την σημασια της λέξης .Κι ειναι απο τοπυς ανθρώπους που ποτε δεν περνούν απο κάπου ετσι για να περάσουν.Πάντα αφήνει το χνάρι του που ειναι διδακτικό και βαθύ.
Νασαι καλα και σ ευχαριστω για τα καλα σου λογακια.

Ετικέτες

αλάτι (1) ανθρωποι (2) αντρες (1) απολογισμός (1) απόψεις (1) αρθρο (1) γάμος (2) γαμπρός (1) γεγονότα (1) γήρας (1) διαφορετικότητα (1) εραστές (1) ερωμένες (1) ευχες (2) ηλικία (1) Θεσσαλονίκη (1) ιστορίες (1) κοινωνικά (1) κόσμος (1) λόγος (1) Μάνος (1) μεζέδες (1) μεσήλικες (1) μηνύματα/1/ (1) μιλω (1) νύφη (1) οικογένεια (2) παιγνιδια/11/ (1) παιγνιδια/4 (1) παστά (1) πικρα λογια /12 (1) πικρα λογια /26 (1) πικρα λογια /30 (1) πικρα λογια /47 (1) πικρα λόγια /55 (1) πικρα λογια/1 (1) πικρα λογια/10 (1) πικρα λογια/11 (1) πικρα λογια/13 (1) πικρα λογια/14 (1) πικρα λογια/15 (1) πικρα λογια/16 (1) πικρα λογια/17 (1) πικρα λογια/18 (1) πικρα λογια/2 (1) πικρα λογια/20 (1) πικρα λογια/21 (1) πικρα λογια/22 (1) πικρα λογια/23 (1) πικρα λογια/24 (1) πικρα λογια/25 (1) πικρα λογια/27 (1) πικρα λογια/28 (1) πικρα λογια/29 (1) πικρα λογια/3 (1) πικρα λογια/31 (1) πικρα λογια/32 (1) πικρα λογια/33 (1) πικρα λογια/34 (1) πικρα λογια/35 (1) πικρα λογια/36 (1) πικρα λογια/37 (1) πικρα λογια/38 (1) πικρα λογια/39 (1) πικρα λογια/4 (1) πικρα λογια/40 (1) πικρα λογια/41 (1) πικρα λογια/42 (1) πικρα λογια/43 (1) πικρα λογια/44 (1) πικρα λογια/45 (1) πικρα λογια/46 (1) πικρα λόγια/48 (1) πικρα λογια/49 (1) πικρα λογια/5 (1) πικρα λογια/50 (1) πικρα λόγια/51 (1) πικρα λόγια/52 (1) πικρα λογια/53 (1) πικρα λογια/54 (1) πικρα λόγια/56/ (1) πικρα λόγια/57/ (1) πικρα λόγια/58/ (1) πικρα λογια/59/ (1) πικρα λογια/6 (1) πικρα λόγια/60/ (1) πικρα λόγια/61/ (1) πικρά λόγια/62/ (1) πικρά λόγια/63/ (1) πικρα λογια/7 (1) πικρα λογια/8 (1) πικρα λογια/9 (1) ποιήματα (1) ποίηση (1) ποιητές (1) προβληματισμοί (1) ριλαξ (1) σαρδέλες (1) σιωπή (1) σκέψεις (1) συζητήσεις (2) συμπληρωματικότητα (1) σχέσεις (1) ταβέρνα (1) φαγητό (1) Χατζιδάκις (1) χειραγώγηση (1) χιούμορ (1) χρονογραφήματα (1) χωρισμοί (1) χωρισμός (1) anima (1) animous (1) Athens.Corfu (1) Carl Jung (1) foto/1/ (1) foto/3/ (1) foto/4/ (1) foto/5/ (1) frog (1) humans (1) link/1/ (1) love (1) magazine (1) men (1) note2/ (1) stone (1) Thessaloniki (1)

Καλώς τους!

eXTReMe Tracker

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Κοινοποιήστε το στο Facebook

Αρχειοθήκη ιστολογίου