Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2008

ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΚΛΙΣΕ


Δυο καθηγητες ψυχολογιας απο το πανεπιστημιο της Μασαχουσετης ο Sheree Conrad και ο Michael Milburn,υποστηριζουν οτι υπαρχουν τρεις βασικοι τομεις απο τους οποιους πρεπει να αρχισει κανεις για να ελευθερωσει και να βελτιωσει την σεξουαλικοτητα του.
Ενας απο αυτους ειναι η αποδεσμευση απο τα σεξουαλικα στερεοτυπα.Ακομη και μετα την «σεξουαλικη» λεγομενη «επανασταση» ειμαστε δεσμιοι καποιων κλισε και στερεοτυπων που καθοριζουν την σεξουαλικη μας συμπεριφορα και γενικοτερα την συμπεριφορα μας προς τους συντροφους μας ,μια και η απαρχη των ερωτικων σχεσεων(ετεροφυλικων η μη) καθοριζεται απο την σεξουαλικη ελξη.Τα σεξικα στερεοτυπα αναπτυσσονται και ενισχυονται μονιμως απο τα μυθιστορηματα κακης ποιοτητας(προσοχη δεν ειναι μονο στυλ Νορα,αλλα και αλλα πολλα που διαφημιζονται κατα κορον στην ΤV),απο την τηλεοραση και τις ταινιες και δημιουργουν μεσα μας αποψεις που πολυ απεχουν απο την πραγματικοτητα κι επομενως απο μας τους ιδιους. Το κακο ειναι πως πολλες φορες οχι μονο δεν συνειδητοποιουμε οτι προκειται για στερεοτυπα, που καμια σχεση δεν έχουν με την πραγματικοτητα, αλλα αντιθετα υπερασπιζομαστε τις αντιληψεις αυτες σαν να προκειται για πολυτιμα ιδανικα και ονειρα, με αποτελεσμα να απογοητευομαστε διαρκως απο το σεξ, απο τον εαυτο μας και απο τον εκαστοτε ερωτικο μας συντροφο.
Ενας πολυ καλος αλλα και γενναιος τροπος αποδεσμευσης απο τετοια στερεοτυπα ειναι σπασουμε το στερεοτυπο της σιωπης για θεματα σεξ αναμεσα στους συντροφους.Οι συντροφοι πρεπει να μιλανε αλλα πρεπει να μιλανε για τετοια θεματα με ειδικους τροπους.Σ αυτο χρειαζεται μεγαλη προσοχη γιατι πολλες φορες αυτες οι συζητησεις ξεπερνουν τα ορια που εχει ο ενας η ο αλλος και καταληγουν σε τραυματικες εμπειριες.
Αλλο στερεοτυπο ειναι αυτο που κουβαλαμε απο την προσωπικη μας ιστορια οσον αφορα τους γονεις μας και τις μεταξυ τους σχεσεις.
Ενα αλλο ειναι οι εμπειριες μας απο τα σχολεια και τους δασκαλους μας.Ειναι γεγονος οτι τα αυστηρα σχολεια που θεωρουν ταμπου την σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση ,διδασκουν στα παιδια να ειναι ενοχικα απεναντι στις φυσιολογικες λειτουργιες του σωματος τους.
Στερεοτυπα γυρω μας λοιπον πολλα για το σεξ ,για τις σχεσεις,για την κοινωνικη μας συμπεριφορα,για τις εργασιακες μας συναναστροφες.
Αφορμη για το σημερινο θεμα ειναι ενα σχολιο της
Σοφιας στο προηγουμενο ποστ της Αψινθου.Εκει βεβαια περιοριζεται η εννοια «στερεοτυπο» στο ποσο επιδρα στην μονογαμια η την πολυγαμια μας. Εδω μπορουμε να το συζητησουμε και περισσοτερο και πιο γενικα στο ποσο και με ποιον υπουλο τροπο επιδρουν τα στερεοτυπα και τα κλισε στην ζωη μας.
Υ.Γ :ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΘΕΜΑ ΝΑ ΜΟΥ ΣΤΕΛΝΟΥΝ MAIL ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΕΥΘΕΩΣ.ΘΑ ΤΗΡΕΙΤΑΙ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ.

35 σχόλια:

patsiouri είπε...

Πόσο επικίνδυνο...
Τα στερεότυπα εννοώ.
Με πιάνω καμιά φορά να έχω, πχ με τους παπάδες, κακή γνώμη.
Πέφτω έξω όμως .
Δεν είναι όλοι.
Και καμία ομάδα απ'όσες κράζουμε συνολικά.
Θα επανέλθω...

(Αν μπορείς σήκωσε τα mail του Δημαρχείου Πόρου για το Σκυλάκι, έχεις μεγάλη αναγνωσιμότητα, ας το δουν όσο γίνεται περισσότεροι και ας στείλουν...)

sofia είπε...

Καλησπέρα Φαραόνα κααι σε ευχαριστώ για την άμεση ανάρτηση.
Υπάρχουν τα κλισέ που οριοθετούν κοινωνικά, οικονομικά,και μορφωτικά τους ανθρώπους.
Από μικρό παιδί, νιώθω ότι με κρίνουν βάσει αυτών, και κανείς δεν μπήκε στο κόπο να με δει απλά, όπως είμαι. Ισως η πιο αμερόληπτη αντιμετώπιση είναι στα μπλόγκς, που δεν ξέρουν ούτε το ΑΦΜ, ούτε τους γονείς, ούτε τίποτα παρά αυτά που γράφεις.
Περιμένω με ανυπομονησία να δω τις απόψεις των φίλων μας.
καληνύχτα

faraona είπε...

patsiouri
φυσικα δεν ειναι ολοι οι παπαδες ιδιοι οπως κι ολοι οι υπολοιποι ανθρωποι.
Θα το ανεβασω για το σκυλακι παλι.

faraona είπε...

Sofia
εδω ειναι κλισε και στερεοτυπο ακομη κι ο τροπος που ντυνομαστε κι εσυ μου λες τωρα για οικονομικα και μορφωτικα κλισε?Ιδιαιτερα στα μορφωτικα οργιζομαι πραγματικα.Λες και μονο αυτοι που εχουν πτυχια ειναι ανθρωποι οι υπολοιποι ειναι παρακατιανοι και υπανθρωποι.

VaD είπε...

Καλησπέρα,Φαραόνα,Η στολή πάντα καλλιεργούσε στερεότυπα ιδιαίτερα στην ελληνική κοινωνία,λόγω παραδοσιακου συντηρητισμου,ανεξάρτητου από ιδεολογικές καταβολες!Ο παπάς,ο χωροφύλακας,ο στρατιωτικός(λόγω χούντας),το δημοτικό τραγούδι(πάλι επειδη το εκμεταλλεύτηκε η χούντα), ο μαθητης με το πηλίκιο,η μαθήτρια με την ποδιά,ο φοιτητής(ο μαλλιάς),σήμερα το σκουλαρικι του νεαρού,ο φαντάρος,και σε άλλο επίπεδο η κακιά πεθερά,η κακούργα νύφη,ο χαζός του χωριού,ο γυαλάκιας,ο φαλάκρας και όλη αυτη η αντιμετώπιση οδηγούσε και οδηγεί σε συμπεριφορές επιεικως απαράδεκτες!Παρέλειψα κάτι;Συμπληρώστε,παρακαλώ,τα παραδείγματα άπειρα...

lenio είπε...

Τα πτυχια δεν κανουν ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ..αρκετες φορες δε παραμορφωνουν αυτους σε τερατακια. Ανθρωποι που δεν μπορεσαν να καλλιεργησουν το συναισθημα τοποθετουν την υπαρξη τους πανω σε χαρτια και στειρα γνωση.

faraona είπε...

Vad
ειμαι απολυτα συμφωνη ...να δουμε και τι θα μπορουσαμε εμεις να κανουμε απεναντι σε ολα αυτα?
Τα στερεοτυπα υπαρχουν οντως.
Κι εμεις που ειμαστε?
Χωμενοι σ αυτα μεχρι τα αυτια ?

faraona είπε...

lenio
συμφωνω.Κι εχουν και τον απολυτο σεβασμο της κοινωνιας οι περισσοτεροι...λογω του τιτλου και μονον.

Ξυπόλυτη είπε...

Έμενα μου λέτε για κλισέ και στερεότυπα...
Που γέρασα και ακόμη ψάχνουν οι άνθρωποι που..."γνώριζαν" μια..."Αδυναμία του πατέρα μου (κατά τα δικά τους στενά νοητικά όρια, αδυναμία) να βρούνε...Την ομοιότητα; εμένα που πάλευα μια ολόκληρη ζωή (μέχρι, τουλάχιστον να καταλάβω,και να μπορέσω να εκφράσω την αγάπη και την αποδοχή μου;) Μέχρι να μπορέσω να τους λέω με... τον τρόπο μου, άντε γαμηθείτε αρχίδια;
Η...
Που προσπαθούσα για χρόνια να αποδείξω, ότι το ότι τελείωσα μόνο το δημοτικό, δεν με κάνει λιγότερο άνθρωπο από αυτούς;

Και πόσα άλλα ακόμα...

Όμως...

Όλα αυτά ίσως γίνανε η αφορμή, να "κερδίσω" πράγματα καλλιεργώντας, στοιχεία μέσα μου, που διαφορετικά θα μένανε θαμμένα στη βόλεψη και την ευκολία.

ILive2LoveMe είπε...

Στερεότυπα, κλισέ , ταμπού, δεν νομίζω ότι ποτέ θα ξεπεραστούν απόλυτα. Ίσως να γίνουν κάποια βήματα καλύτερα για τις μεταγενέστερες γενιές. Βρε παιδιά πως να ξεπεραστούν έτσι απλά όταν πχ. η Ελληνική κοινωνία στα χρόνια ας πούμε που η μητέρα μου ήταν παιδι (σήμερα είναι 54 ετών)΄,η σεξουαλική πράξη ήταν έγκλημα αν γινόταν εκτός γάμου. Πιστεύω πως οι άνθρωποι που βρίσκονται εκεί τριγύρω καταλαβαίνουν τι εννοώ. Οι τότε γενιές ακόμη γνώριζαν το γνωστό "σφικτό το ζωνάρι σου". Ίσως εμείς (οι λίγο μετά από εκείνους) πείραμε κάτι πιο θετικό, λιγάκι πιο απελευθερωμένο. Στη σημερινή εποχή λοιπόν, θέλω να πιστεύω, και το θέλω πάρα πολύ,ότι οι γονείς (αν και πάντα κρατάμε έστω και ασυνείδητα΄, κάποια από τα "πρότυπα" των γονιών),δίνουν στα παιδιά τους να καταλάβουν τα πράγματα. Υπάρχει περισσότερος διάλογος. Χωρίς διάλογο και κατανόηση, και σίγουρα στη πορεία της ζωής, εμπειρίες, δεν ξεπερνιέται τίποτα. Δυστυχώς τα "πρέπει" τα "δήθεν" κτλ υπάρχουν σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό. Και οι άνθρωποι εγκλωβίζονται σε αυτό. Να ελπίζω ότι και τα σχολεία (αν και σχεδόν πενιχρό το βλέπω) σήμερα προσφέρουν λίγη περισσότερη ελευθερία σκέψης στα παιδιά.
Να περάσω σε ένα παράδειγμα, εκτός σεξουαλικού ή ότι άλλου. Όταν κάποιος πεθαίνει φοράμε μαύρα. Αυτό είναι το στερεότυπο του να δείχνουμε (στον κόσμο, γιατί εκεί το δείχνουμε) ότι πενθούμε. Ότι χάσαμε κάποιον άνθρωπο. Γιατί? Γιατί να φορέσει κάποιος τα μαύρα αναγκαστικά? Και το λέω διότι το έζησα με κοντινό μου άτομο. Φορούσε 3 χρόνια μαύρα, για το τι θα έλεγε ο κόσμος. Γιατί έτσι έπρεπε. Γιατί έτσι είχε "διδαχθεί" , είχε μάθει. Ήταν η τάδε νουθεσία χμ.. Τέλος πάντων ένα παράδειγμα ήταν. Σαν πιο νέα μαμά σε σχέση με άλλες γυναίκες εδώ, που τις γνώρισα τις σέβομαι απεριόριστα , και αλήθεια τις αγαπώ, θέλω απλά να τονίσω και πάλι, να ρίξουν όλοι το βάρος τους στα παιδιά , και στους ευατούς τους/μας , όλοι μας. Αν εμείς δεν μπορούμε, δεν θα μπορούμε να δώσουμε και στα παιδιά μας να καταλάβουν όλα αυτά. Πάνε τα παιδιά στο σχολείο, κι ακούω τις γιαγιάδες να λένε "αααααα ο δάσκαλος/α, να μην αντιμιλάς, να προσέχεις, να σέβεσαι". Σαφώς και ο σεβασμός ξεκινάει μέσα από τα σπίτια μας. Αλλά το παιδί πρέπει να μάθει να σέβεται, όχι γιατί είναι ο δάσκαλος, (προσωπική άποψη), αλλά γιατί είναι ένα ανθρώπινο ον που προσπαθεί καθημερινά να τους προσφέρει κάτι. Δεν υπάρχει το 'πρέπει' του μπαμπούλα δάσκαλου, αλλά ο σεβασμός και η κατανόηση σε ένα πρόσωπο που μας βοηθά να λάβουμε γνώση και κατανόηση της γνώσης αυτής. Υπάρχουν πιστεύω πάρα πολλά παραδείγματα. Ας μη φυλακίζουμε με τους δήθεν τρόπους και στερεότυπα τα μυαλά των παιδιών. Ας τους δείξουμε κι άλλες οδούς που υπάρχουν, και όντας οδηγοί εμείς μέχρι κάποιο σημείο τουλάχιστον ας τα αφήνουμε να επιλέξουν. Φτάνει πια οι γενιές που μεγάλωσαν με φόβους , στερεότυπα , και ταμπού. Να ευχηθώ να έρθουν γενιές του σεβασμού, και του φιλότιμου.
Αναστασία μου τα θέματα σου είναι πράγματι φωτιά, και μ'αρέσει αυτό πολύ:)
Καλό βράδυ γλυκιά μου , πολλά φιλιά.

VaD είπε...

Μέχρι τ'αυτιά κι ακόμα περισσότερο!Και μεις μέσα!Οι δήθεν,οι αφ'υψηλού!Και το κοινωνικό μας status πού το βάζεις;Εμείς τώρα ρουχαλάκι της σειράς;Δεν κάνει!Αρμάνι!Να,λοιπόν,και τα καινούρια στερεότυπα!Ετσι,για να μη θεωρουμε ότι μόνο οι΄΄καθυστερημένες΄΄κοινωνίες καλλιεργουσαν μύθους!!!
Προσωπική εμπειρία προ διετίας:
-Καλά,δεν ξέρεις υπολογιστή;Αγράμματος είσαι!
Δεν πρόλαβα ν'απαντήσω,η απάντηση ήρθε από άλλον,αθυ(-νθη)ρόστομο,συνομιλητή:
-Αγράμματος μπορεί να είναι,μ.....ς όμως δεν είναι!
Συγγνώμη δηλαδή....
Καλή σου μέρα,faraona...

faraona είπε...

ξυπολυτη
καταλαβαινω την αγανακτηση που νοιωθεις για καποια στερεοτυπα του περιβαλλοντος σου που σε πληγωσαν.
Αλλα ειδες οτι το λες κι απο μονη σου ...

"Όλα αυτά ίσως γίνανε η αφορμή, να "κερδίσω" πράγματα καλλιεργώντας, στοιχεία μέσα μου, που διαφορετικά θα μένανε θαμμένα στη βόλεψη και την ευκολία"

faraona είπε...

Τζενη
κρατω αυτο:
"Ας μη φυλακίζουμε με τους δήθεν τρόπους και στερεότυπα τα μυαλά των παιδιών. Ας τους δείξουμε κι άλλες οδούς που υπάρχουν, και όντας οδηγοί εμείς μέχρι κάποιο σημείο τουλάχιστον ας τα αφήνουμε να επιλέξουν. Φτάνει πια οι γενιές που μεγάλωσαν με φόβους , στερεότυπα , και ταμπού. Να ευχηθώ να έρθουν γενιές του σεβασμού, και του φιλότιμου."

Ας το προσπαθησουμε εμπρακτα ολοι μας και για τους εαυτους μας και κυριως για τα παιδια μας.
Ας αφυπνιστουμε επιτελους.

faraona είπε...

Vad
να αρχισουμε λοιπον απο τα πιο ανωδινα για να παμε μετα και στα πιο επωδυνα.
Και τι εννοω.
Ας γινουμε λιγο πιο πραγματικοι με την ζωη μας.
Ας πουμε τι νοημα εχει ενα ρουχο φιρμας ταδε η ταδε?
Τι νοημα?
Ας μου εξηγησει καποιος ρε παιδια ...θα σκασω δηλαδη...!!!
Εχει νοημα για ποιους?
Τι ειναι ολοι αυτοι?
Ποιοι ειναι ολοι αυτοι?

ΕΧΕΙ ΓΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΠΟΥΛΑΝΕ ΓΙΑΤΙ ΒΓΑΖΟΥΝ ΛΕΦΤΑ...ωραια!
Αν δεν υπηρχαν τα ψωνια που θα αγορασουν ενα ζευγος καλτσες που η μια στοιχιζει 2500Ε ...που στο διαλο θα τα πουλουσαν μου λετε?
Αυτα τα ψώνια ομως ποιος τα δημιουργει?
Εμεις.
Ε ας γινουν λιγο πιο προσεκτικες οι μητερες και οι πατεραδες με το παιδακι που ζηταει τετοια κολοκυθια δηλαδη ...τι αλλο θα μπορουσα να πω?
Απο κει αρχιζει το κακο ...απ την κουνια ...

Ξυπόλυτη είπε...

Ναι...Αλλά δεν θα τους ευγνωμονώ κιόλας Φαραώνα μου.

Φαντάζεσαι πόσο κακό μπορούν όλα αυτά να κάνουν στην ψυχή ενός παιδιού;ότι μπορούν να του κόψουν τα φτερά και να το σκοτώσουν;

Έτυχε και...Εγώ ήμουν από τη φύση μου δυνατή και άντεχα,(λέμε τώρα...) κάποιο άλλο παιδί όμως;

Καλέ; υπάρχουν κάλτσες των 2500 ευρώ; θέλεις να τρελαθώ;;;

Έχεις απόλυτο δίκιο όμως, από την κούνια ξεκινάνε όλα, όταν για να την αφήνουν στην ησυχία της την...Κυρία τα άμοιρα παιδάκια της, τους αγοράζει...Και τους αγοράζει, πως θα συμπεριφερθούν ως ενήλικες;

Σε φιλώ καλή μου.

sofia είπε...

Τα στερεότυπα δημιουργούν κόμπλεξ κατωτερότητας και ανωτερότητας?
Και μεις πρέπει να κάνουμε τους ευγενής και τους διακριτικούς η να τους απαντάμε κανονικά η να σκεφτόμαστε τη δύσκολη θέση που φέρνουμε τους άλλους? Εγώ απαντάω αλλά όλοι μου την πέφτουν και με κατηγορούν.

faraona είπε...

ξυπολυτη
κρατω αυτο:
"Φαντάζεσαι πόσο κακό μπορούν όλα αυτά να κάνουν στην ψυχή ενός παιδιού;ότι μπορούν να του κόψουν τα φτερά και να το σκοτώσουν;"

Γι αυτο θελει πολυ προσοχη!
Χα!Λεω τωρα εγω ...σαν χαζη.
Θα μου πουν ισως καποιοι/οιες και τι σε νοιαζει εσενα για την ψυχη του δικου μου παιδιου ρε κυρα μου?
Εκει τι απαντας?

faraona είπε...

Σοφια
τα στεροτυπα και τα κλισε
δημιουργουν στουμπωματα στην ελευθερη κινηση των σκεψεων.Οταν δηλαδη επιβαλεις δια της μαθησης σε ενα παιδι ενα στερεοτυπο...τι κανεις?
Σταματας την σκεψη του παιδιου σε εκεινο το σημειο βαζοντας ενα φρενο.Απο εκεινο το σημειο και μετα το μυαλο μπλοκαρει και δεν μπορει να λειτουργησει ελευθερα πανω στο συγκεκριμενο θεμα.
Αυτο δημιουργει μεσα στο μυαλο αμεσως την εννοια «πρεπει»,«ετσι ειναι»,
και την ενοχη οτι αν δεν ειναι ετσι, το ατομο δεν θα ειναι αποδεκτο απο το κοινωνικο συνολο.
Το όποιο...
Σχολειο,εργασια,σχεση κλπ.
Επομενως ο ανθρωπος που το υφισταται αποκταει μια εγωιστικη σταση οπαδου για το στερεοτυπο.Αρχιζει και το υποστηριζει και ο ιδιος και το μεταδιδει γιατι μεσα απο αυτο μαθαινει ,λανθασμενα,να αισθανεται ασφαλεια.Και χρειαζεται γυρω του φυσικα ανθρωπους που εχουν το ιδιο στερεοτυπο για να μπορει να συνενοηθει,ελκεται δε σ ολη του την ζωη κρυφα και υπογεια απο τους ανθρωπους που συναντα και που δεν εχουν μεσα τους το ιδιο κλισε για το ιδιο θεμα.Εδω υπαρχει ενα πολυ ευαισθητο και πολυ σημαντικο στοιχειο της συζητησης μας.
(Δεν θα το επεκτεινω γιατι μπορει καποιος να το κατανοει απο προσωπικη εμπειρια και να το αναπτυξει)
Να πω μονο το εξης.
Η διαφορα μας με τους αλλους στα στερεοτυπα γινεται πολυ συχνα αφορμη μεγαλων και επισοδιακων ερωτων.

Τωρα νομιζω οτι αντιλαμανεσαι και ποσα κομπλεξ ειτε ανωτεροτητας ειτε κατωτεροτητας μπορουν να δημιουργησουν τα στερεοτυπα.Ε?

Νομιζω οτι εμεις ,οι όποιοι εμεις δηλαδη, εχουμε καλυτερη υγεια οταν δεν καταπιεζουμε γενικα τους εαυτους μας.

Αποψη μου ειναι να ειμαστε σταθεροι και στακατοι σ αυτα που πιστευουμε και που λεμε.
Να ειμαστε ομως και ετοιμοι να υποστουμε το ρισκο και το κοστος της στασης και των πραξεων μας.

patsiouri είπε...

Faraona ευχαριστώ για όλα.
Δεν έχω ασχοληθεί με τίποτα άλλο σήμερα.
Προσπαθώ να (ξανα) στείλω μέηλ στο δήμαρχο μιας και ανακ΄λυψα πως στην επίσημη ιστοσελίδα του δεν αναφέρει ΤΙΠΟΤΑ για το γεγονός, ούτε μια ανακοίνωση.
Μάλλον μας δουλεύει κανονικά.
Συγγνώμη που σου χαλάω το πόστ γράφοντας άσχετα σχόλια αλλά δεν έχω συνέλθει από το πρωινό...

faraona είπε...

patsiouri τωρα αστειευεσαι που μου χαλας το ποστ δηλαδη...στα καλα σου εισαι τι λες?
Αυτο ηταν σοκ για ολους τους ευαισθητους ανθρωπους.Τι μου λες τωρα?
Ειδες ρε γμτ. αδιαφορια και ταχαμ δηθεν ?Να μη σου πω οτι ξερουν κιολας ποιος ειναι και δεν το λενε.

Theogr είπε...

Έχω κάτι για τα blog μας αφορά όλους. Για ρίξε μια ματιά και συ αν θες.

faraona είπε...

theogr
ευχαριστω για την ενημερωση.
καλημερα

Sakis είπε...

lenio
πλέπε περιπτώσεις γιατρών και πάρα πολλούς πολιτικούς.

ξυπόλητη
έχεις καταφέρει πολλά στη ζωή σου, πρώτον πιστέυω επειδή είσαι φίλος με τον εαυτό σου και μέσα από αυτή την ειρήνη έχεις κάνει τους δικούς σου φίλους και επιλογές ενώ έστειλες στον αγύριστο τα υπόλοιπα αρχίδια, όπως λες...
δεύτερον έχεις μεγαλύρερη αξία σαν άνθρωπος από πολλούς άλλους με πτυχία...

Εγώ σαν ΑμεΑ έχω ζήσει τα πρότυπα, και όταν ήμουν στην ευάισθητη ηλικία σαν παιδί και εγώ επειδή μοιραία έβλεπα ότι δεν θα μπορούσα να φθάσω και να μοιάσω αυτά που ίσβως τα άλλα παιδιά μπορούσαν σωματικά εμφανησιακά κλπ να κάνουν, .... ολα αυτά με έβαζαν σε ένα κύκλο κυκλοθυμίας και κατάθλιψης (ευτυχώς χωρίς να φθονώ τους γύρω μου ,αλλά ρωτώντας τον εαυτό μου ένα μεγάλο ΓΙΑΤΙ. ) Ευτυχώς αυτά για πολύ σύντομο διάστημα. ημουνα τυχερός γιατί είχα εξαιρετικούς και μπροστά από την εποχή τους γονείς, πουυ έκαναν σε μένα αυτά που δεν κάνουν πολλοι άλλοι στα αρτιμελή παιδιά τους, τότε και σήμερα...
Ετσι η διέξοδος βρέθηκε στρέφοντας τον διάλογο μέσα μου, στον εαυτό μου, βλέποντάς τον φίλο, αναγνωρίζοντάς του ότι δεν μπορούσε να κάνει αλλά ανακαλύπτοντας άλλα που άλλοι δεν μπορούσαν και αυτά είχαν να κάνουν περισσότερο με την ενόραση των πραγμάτων φύρω αλλά και το πώς να βλέπουμε τους ανθρώπους. (δεν θα επεκταθώ άλλο εδώ) .
Ετσι ο πρώτος πραγματικός φίλος έγινε το ΕΓΩ μου, ο εαυτός μου. Αυτός που τον ξέρω και με ξέρει και δεν με πρόδωσε ΠΟΤΕ, αυτός που μαζί ζώντας απρόσμενες όμορφες και άσχημες επμειρίες μου έχει δώσει την αυτοπεποίθηση το μόνο μου όπλο και την ελπίδα.
Εχω πετύχει καποια π΄ραγματα στη ζωή μου αλλά μην έχοντας κλισέ και στρερεότυπα μπροστά μου να μου κρύβουν τον ήλιο.
Δεν είναι τυχαίο ότι το μοτο του μπλογκ του Σταυραετού γράφει.
ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ ΤΑ ΜΟΝΑ ΜΟΥ ΟΠΛΑ.

Δεν θέλω να δοθεί η εντύπωση ότι περιαυτολογώ σε κάτι. Απλά το ποστ της Φαραονας με ακούμπησα και είπα να μοιραστώ μαζί σας κάποια προσωπικά. Ανθρωπος και εγώ τρωτός και με ελατώματα αλλά ΄μεσα από αυτά π΄ρπει να βελτιωνόμαστε συνεχώς.

(και μιά παρένθεση σχετικά με τα σεξουαλικά πρότυπα.
Αν έπρεπε να λειτουργούν με τον τρόπο που θέλουν να μας περάσουν τότε ομάδες όπως τα ΑμεΑ δεν θα έπρεπε να έχουν θέση στον Ηλιο. Από προσωπική πείρα σας λέω ότι ακριβώς το αντίθετο συμβάινει, αρκεί να δέιχνεις και να μεταφέρεις στον άλλον την θετική σου ενέργεια και ποιός πραγματικά είσαι. Αυτό μπορεί να ξενίσει στην αρχή τον άλλον αλλά στην συνέχεια θα έλθει προς εσένα σαν το έντομο προς το φώς.
Το πόσο σεξουαλικότητα εκπέμπει ένα άτομο δεν έχει να κάνει με το φάινεσθαι.

Τα στερεότυπα δημιουργούν κοινωνικές περιθωριοποιήσεις και κοινωνικό ρατσισμό.

Συγχωρέστε με για το μακροσκελές

patsiouri είπε...

Σάκη έχεις όλο το σεβασμό της ψυχής μου στα πόδια σου ρε συ.
Και οι δικοί σου επίσης.

¨Οσο για το θέμα της Φαραόννα, τα σεξουαλικά στερεότυπα, νομίζω πως πλέον όταν υπάρχουν είναι υποκριτικά και οι άνθρωποι στην "κρυφή" τους ζωή, όχι όταν είναι με τον επίσημο σύντροφο εννοώ, βγάζουν φόρα-παρτίδα τις επιθυμίες τους στεγνά.
Το θέμα είναι να παίρνουμε μια παιδεία που θα επιτρέπει να μη ντρεπόμαστε γι'αυτά και να μη διστάζουμε να τα συζητήσουμε με το σύντροφό μας.

Ελεος πια, ότι δεν εμπεριέχει βία η εξαναγκασμό είναι πλήρως αποδεκτό.

faraona είπε...

Σακη καλως ορισες στην Αψινθο.
Κρατω απο το τοσο μεστο σχολιο σου αυτο:
"ημουνα τυχερός γιατί είχα εξαιρετικούς και μπροστά από την εποχή τους γονείς, που έκαναν σε μένα αυτά που δεν κάνουν πολλοι άλλοι στα αρτιμελή παιδιά τους, τότε και σήμερα..."

Τα λεει ολα.

Εχεις μια εξαιρετικα διαυγη κριση κι εναν πολυ ομορφο τροπο να εκφραζεις αυτα που αισανεσαι.Αυτο το ξερω κι απο την αλλη παρεα που βρισκομαστε...αλλα αυτο εδω το σχολιο σου πραγματικα λεει πολλα κι ευχομαι να το διαβασουν οσο γινεται περισσοτεροι.

faraona είπε...

patsiouri
χαιρομαι πολυ που επικοινωνεις απο δω και με αλλους φιλους της Αψινθου.
Κραταω αυτο :
"Ελεος πια, ότι δεν εμπεριέχει βία η εξαναγκασμό είναι πλήρως αποδεκτό"
Νομιζω οτι στην εποχη μας ολοι οι ανθρωποι ετσι θα επρεπε να σκεφτονται.

Sakis είπε...

Εσένα ευχαριστώ Φαραώνα μου
γιατί αν δεν πάρω αφορμή δεν εκφράζομαι εύκολα.
Και την αφορμή καλή μου φίλη και συνοδοιπόρισα μου την έδωσες εσύ με την θεματολογία σου.

Βρήκα στην αψινθιά έναν πολύ ωραίο ζεστό και αρωματικό τρόπο και το κλειδί για να ξεκλειδώνομαι.

faraona είπε...

Saki
εισαι ψυχαρα αγορι μου!
Μου δωσες ποτηρι δροσιας μεσα στο κατακαλοκαιρο...
νασαι παντα καλα και ευχαριστω.

dokisisofi είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Sakis είπε...

dokisisofi
ετσι ακριβώς λειτουργεί η καρδιά και το μυαλό, όπως τα λέει ο καλός μας ποιητής.
την καλη μέρα μου

dokisisofi είπε...

xa!to prolaves? pote prolaves?

itan tragika ektos thematos (tou post) kai to diegrapsa...

faraona είπε...

dokisisofi
ηταν πολυ ωραιο ...!Γιατι το εσβησες ?

dokisisofi είπε...

itan gia ligous:PPP

faraona είπε...

Εγω το κρατησα παντως γιατι μου αρεσε πολυ.
Νασαι καλα κοπελα μου.

dokisisofi είπε...

kai mena mou milise poli ti mera pou to protodiavasa...

Ετικέτες

αλάτι (1) ανθρωποι (2) αντρες (1) απολογισμός (1) απόψεις (1) αρθρο (1) γάμος (2) γαμπρός (1) γεγονότα (1) γήρας (1) διαφορετικότητα (1) εραστές (1) ερωμένες (1) ευχες (2) ηλικία (1) Θεσσαλονίκη (1) ιστορίες (1) κοινωνικά (1) κόσμος (1) λόγος (1) Μάνος (1) μεζέδες (1) μεσήλικες (1) μηνύματα/1/ (1) μιλω (1) νύφη (1) οικογένεια (2) παιγνιδια/11/ (1) παιγνιδια/4 (1) παστά (1) πικρα λογια /12 (1) πικρα λογια /26 (1) πικρα λογια /30 (1) πικρα λογια /47 (1) πικρα λόγια /55 (1) πικρα λογια/1 (1) πικρα λογια/10 (1) πικρα λογια/11 (1) πικρα λογια/13 (1) πικρα λογια/14 (1) πικρα λογια/15 (1) πικρα λογια/16 (1) πικρα λογια/17 (1) πικρα λογια/18 (1) πικρα λογια/2 (1) πικρα λογια/20 (1) πικρα λογια/21 (1) πικρα λογια/22 (1) πικρα λογια/23 (1) πικρα λογια/24 (1) πικρα λογια/25 (1) πικρα λογια/27 (1) πικρα λογια/28 (1) πικρα λογια/29 (1) πικρα λογια/3 (1) πικρα λογια/31 (1) πικρα λογια/32 (1) πικρα λογια/33 (1) πικρα λογια/34 (1) πικρα λογια/35 (1) πικρα λογια/36 (1) πικρα λογια/37 (1) πικρα λογια/38 (1) πικρα λογια/39 (1) πικρα λογια/4 (1) πικρα λογια/40 (1) πικρα λογια/41 (1) πικρα λογια/42 (1) πικρα λογια/43 (1) πικρα λογια/44 (1) πικρα λογια/45 (1) πικρα λογια/46 (1) πικρα λόγια/48 (1) πικρα λογια/49 (1) πικρα λογια/5 (1) πικρα λογια/50 (1) πικρα λόγια/51 (1) πικρα λόγια/52 (1) πικρα λογια/53 (1) πικρα λογια/54 (1) πικρα λόγια/56/ (1) πικρα λόγια/57/ (1) πικρα λόγια/58/ (1) πικρα λογια/59/ (1) πικρα λογια/6 (1) πικρα λόγια/60/ (1) πικρα λόγια/61/ (1) πικρά λόγια/62/ (1) πικρά λόγια/63/ (1) πικρα λογια/7 (1) πικρα λογια/8 (1) πικρα λογια/9 (1) ποιήματα (1) ποίηση (1) ποιητές (1) προβληματισμοί (1) ριλαξ (1) σαρδέλες (1) σιωπή (1) σκέψεις (1) συζητήσεις (2) συμπληρωματικότητα (1) σχέσεις (1) ταβέρνα (1) φαγητό (1) Χατζιδάκις (1) χειραγώγηση (1) χιούμορ (1) χρονογραφήματα (1) χωρισμοί (1) χωρισμός (1) anima (1) animous (1) Athens.Corfu (1) Carl Jung (1) foto/1/ (1) foto/3/ (1) foto/4/ (1) foto/5/ (1) frog (1) humans (1) link/1/ (1) love (1) magazine (1) men (1) note2/ (1) stone (1) Thessaloniki (1)

Καλώς τους!

eXTReMe Tracker

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Κοινοποιήστε το στο Facebook

Αρχειοθήκη ιστολογίου